Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carlsberg Polska: Rynek piwa będzie na poziomach ubiegłorocznych

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-03-2015, 15:44
Prezes Carlsberg Polska: Rynek piwa będzie na poziomach ubiegłorocznych
fot. ZPPP Browary Polskie

Rynek piwa w Polsce będzie w 2015 roku oscylował wokół poziomów ubiegłorocznych - ocenia prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat. Będzie nadal spadało zainteresowanie piwami mocnymi, a rosło piwami smakowymi, regionalnymi i rzemieślniczymi.

- Przewidujemy, że rynek będzie oscylował w granicach poziomów ubiegłorocznych, chociaż wiadomo, że duże znaczenie ma oczywiście pogoda. Sądzimy, że to mogą być wahania od minus 0,5 proc. do plus 0,5 proc. pod względem wolumenów, a wartościowo od minus jeden procent do zera - mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- Presja kosztowa będzie przekładała się na ceny, a na rynku są też duże moce produkcyjne, stąd taka wartość. Będzie zapewne kontynuowany spadek piw mocnych, a wzrost piw smakowych, regionalnych i rzemieślniczych - dodaje.

- Konsumpcja piwa spada i trend idzie w stronę piw niskoalkoholowych - mówi również. 

Sam Carlsberg Polska, trzeci producent piwa na polskim rynku, chce w 2015 r. nadal umacniać pozycję na rynku i rosnąć szybciej niż rynek piwa - pod względem sprzedaży wolumenowej o 2-3 proc., a wartościowo o 3-4 proc.

Tomasz Bławat mówi też, że branża piwowarska zanotowała w 2014 roku spadek sprzedaży wartościowo na poziomie 0,6 proc., natomiast ilościowo zanotowała niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

Podobnie jak w 2013 roku główne przyczyny tej sytuacji w branży, to głównie dość niski poziom optymizmu konsumenckiego (wskaźnik 72 w Polsce, w Europie 76) i wynikająca z niego ostrożność zakupowa oraz ustabilizowany poziom konsumpcji w okolicach 96 litrów piwa na statystycznego Polaka.

Dobrym sygnałem jest rosnący popyt na droższe piwa (piwne specjalności, piwa smakowe, rzemieślnicze, etc.), których wyższe ceny częściowo skompensowały spadek wartości sprzedaży kategorii. Rok 2014 to również kontynuacja presji cenowej.

Rok 2014 obfitował w nowości. Kategoria piwnych specjalności cieszy się uznaniem wśród bardziej wyrafinowanej grupy konsumentów. W minionym roku urosła ilościowo o 23 proc., zaś wartościowo o 24 proc. w porównaniu do 2013 roku.

Również kategoria tzw. piw smakowych (Beer Mix-y i radlery) według Nielsena zanotowała wzrost w ujęciu ilościowym o 4,5 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, ponieważ polski konsument jest już dojrzały, posiada dość szeroką wiedzę na temat piwa, oczekuje interesujących nowości i świadomie po nie sięga.

Spożycie piwa w 2013 roku w Polsce spadło o ok. 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. W 2013 roku branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku 2012, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

W 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła zaś o 0,8 proc., a browary wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH