Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Carlsberg Polska: rynek piwa spadł aż o 3,5 proc., zmieniamy prognozę

Rynek piwa w Polsce spadł w ciągu dziewięciu miesięcy 2017 roku aż o 3,5 proc. po względem wolumenu i do końca tego roku już nie odrobi spadków, stąd zmiana prognoz na cały rok -  zamiast wzrostu będzie 3-proc. spadek - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Prezes Carlsberg Polska: rynek piwa spadł aż o 3,5 proc., zmieniamy prognozę
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Tegoroczny sezon był słaby dla branży – bardzo słaby był maj, czerwiec i lipiec - dlatego też zmieniły się szacunki co do zachowania rynku w całym 2017 roku. Pozytywny jest zaś wolniejszy spadek wartości kategorii niż spadek wolumenu. Pierwszy raz od wielu lat rośnie też średnia cena piwa.

- To był zimny sezon, z deszczową pogodą. Przewidywaliśmy, że w 2017 nastąpi wzrost kategorii o ok. 1 proc. w stosunku do ubiegłego roku, natomiast  po wrześniu obserwujemy spadek o 3,5 proc. wolumenowo. Tego kategoria nie nadrobi już do końca roku – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Wydaje się, że nie jest to spadek strukturalny kategorii, a raczej spowodowany kapryśnym latem, brakiem dużych wydarzeń sportowych i wyższą ubiegłoroczną bazą ze względu na EURO 2016. Tylko marzec i kwiecień były miesiącami ze wzrostami kategorii wobec ubiegłego roku. We wszystkich innych miesiącach nastąpiły spadki, a w maju, czerwcu i lipcu osiągały one nawet  5-6 proc. wolumenowo - dodaje.

- To, co w tej sytuacji jest pozytywne to znacznie wolniejszy spadek wartości kategorii, bo o 2 proc. w porównaniu do spadku wolumenu. Po raz pierwszy od wielu lat rośnie też średnia cena piwa – od początku roku do września włącznie we wszystkich kanałach nastąpił wzrost o 1,3 proc. – mówi też Tomasz Bławat.

Jak zatem może wyglądać cały 2017 rok dla rynku piwa? - Jeśli po dziewięciu miesiącach mamy spadek o 3,5 procent wolumenowo, to sądzę, że całoroczny spadek może utrzymać się na poziomie minus trzech procent – mówi Tomasz Bławat.

Cały wywiad czytaj w strefie premium: „Prezes Carlsberg Polska o dużych spadkach na rynku, trudnym sezonie i pomysłach regulacyjnych dla branży (wywiad)”.

Carlsberg Polska jest jednym z trzech największych graczy na rynku piwa w Polsce. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach o wieloletniej tradycji piwowarskiej – w Browarze Okocim w Brzesku (1845), Browarze Bosman w Szczecinie (1848) i Browarze Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.

Z oferty Carlsberg Polska konsumenci mogą wybierać takie marki piw jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen, Bosman oraz Piast. Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness.

Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg Group działającej od 1847 roku – w tym roku przypada 170. rocznica jej powstania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    perspektywy rynku piwa RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Edyward 2017-11-04 07:50:41
    Siuśków nikt nie chce pić tak to widzę. Ale niech będzie to przez deszczowe lato, a jak by były upały to by było info ,że przecież ludzie nie piją jak jest powyżej 30stopni.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.13.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.