Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carlsberg Polska: Ugruntowanie pozycji w 2015 r. było nam potrzebne

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-03-2016, 10:35
Prezes Carlsberg Polska: Ugruntowanie pozycji w 2015 r. było nam potrzebne
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Prezes Carlsberg Polska ocenia, że ugruntowanie pozycji w 2015 roku przez grupę było potrzebne. Grupa świadomie budowała wolumen, ale nie kosztem wartości – podkreśla Tomasz Bławat. W tym roku grupa chce jeszcze poprawić swoją sprzedaż w tym m.in. sprzedaż marki Okocim i marki Harnaś.

Carlsberg Polska zwiększył udziały w rynku piwa w Polsce w 2015 roku. Przychody ze sprzedaży były na podobnym poziomie, co rok wcześniej, a sprzedaż ilościowa piwa wzrosła o 1 proc.

Firma zwiększyła w 2015 rok udział ilościowy w rynku do 21,1 proc. z 20,2 proc. w 2014 r. i wartościowy do 20,4 proc. z 19,75 proc.

- To był rok ugruntowania naszej pozycji na rynku, co było nam potrzebne. Na całym rynku mieliśmy odreagowanie pod względem wolumenu, czyli rosły piwa tańsze, ale my nie jesteśmy skłonni iść w tym kierunku – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Dodaje, że planem Carlsberg Polska na 2016 rok jest zwiększenie wolumenu sprzedaży piwa o 1-2 procent oraz wzrost wartości sprzedaży o 2-3 proc.

Dodaje, że w 2015 roku marka Kasztelan, z liderem rynku Kasztelan Niepasteryzowane, osiągnęła wzrost ilościowy o 9 proc. wprowadzając w połowie roku nową linię piwnych specjalności – Kasztelan Specjały, w trzech wariantach: Chmielowe, Białe oraz Niefiltrowane.

Marka Somersby, która jest oferowana w trzech wariantach – jabłko, jeżyna i kwiat bzu - zanotowała wzrost o 29 proc. do 230 tys. hektolitrów.

Prezes podkreśla, że marka Okocim zanotowała 11 proc. wzrostu w 2015 roku, a plany na ten rok są wyższe. Zaznacza, że w pierwszej połowie 2016 roku tematem przewodnim dla marki Carlsberg, ale także dla marki Okocim będą mistrzostwa Europy UEFA EURO 2016, ponieważ Okocim jest sponsora Piłkarskiej Reprezentacji Polski.

Taki sam wzrost ilościowy jak Okocim – o 11 proc. – osiągnęła marka bezalkoholowego piwa Karmi, dla której rok 2015 był punktem zwrotnym. W maju twarzą marki została aktorka Penelope Cruz, która wybrała swój nowy smak - Karmi Granat z Pomarańczą. Dołączył on do Karmi Żurawina i Classic.

- Wzrosty tych wszystkich naszych marek patrząc na całościowy wzrost ilościowy o 1 proc. oznaczają, że w piwach mocnych i lagerach mieliśmy spadki – mówi Tomasz Bławat.

- Nie zanotowaliśmy wzrostu marki Harnaś i chociaż był to nieduży spadek, to jednak marka ta waży bardzo dużo w naszym portfelu. Ale w tym roku przez pierwsze dwa miesiące marka Harnaś już rośnie. W ubiegłym roku mieliśmy też spadki marki Książ, a to jest kategoria ekonomiczna. Zyskiwały za to marki smakowe, niepasteryzowane i specjalne – dodaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ola 26-03-2016, 11:04:
Szczerze powiem, że ten pan ma głupi uśmiech.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.