Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes CEDC: Dynamika naszej sprzedaży lepsza niż rynku wódki w Polsce

Koncern alkoholowy CEDC osiągnął  w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 roku dynamikę sprzedaży wolumenowej znacznie lepszą niż dynamika rynku wódki w Polsce – ocenia Monzer Elabrashy, dyrektor generalny CEDC.

Prezes CEDC: Dynamika naszej sprzedaży lepsza niż rynku wódki w Polsce
fot. shutterstock

Monzer Elabrashy podkreśla, że rynek wódki w Polsce spadł o ok. 0,5 proc. w ciągu 12 miesięcy do maja 2016 roku, podczas gdy dynamika sprzedaży CEDC była zdecydowanie lepsza od rynku, bo wzrost wolumenowy wyniósł 19,5 proc.

I wymienia, że sprzedaż CEDC w segmencie wódek superpremium wzrosła w tym czasie o 750 proc. (rynek wzrósł o 2,0 proc.), w segmencie premium utrzymała się bez zmian (rynek + 1 proc.), w segmencie wódek czystych mainstream wzrosła o 19 proc. (rynek 1 proc.), smakowych mainstream wzrosła o 24,5 proc. (rynek 2,0 proc.), a w segmencie ekonomicznym o 29 proc. (rynek spadł o 9 proc.).

Pod względem typu wódek CEDC zwiększyła sprzedaż wódek smakowych o 26,5 proc. (rynek +1 proc.), a wódek czystych o 17,5 proc. (rynek spadł o 1 proc.). Sprzedaż wódek CEDC w małych opakowaniach – 100 i 200 ml – wzrosła o 38 proc. (rynek wzrost o 6 proc.), a w dużych o 14 proc. (rynek spadł o 2,5 proc.).

CEDC kładzie też duży nacisk na dystrybucję w segmencie handlu tradycyjnego, który stanowi największy kanał sprzedaży wódki w Polsce (61 proc. udziału).

- W ciągu ostatniego roku zwiększyliśmy nacisk na siły sprzedaży i liczba punktów sprzedaży wzrośnie z 30.000 we wrześniu 2015 roku do 34.600 punktów na koniec 2016 roku – mówi Monzer Elabrashy.

Dodaje, że CEDC osiągnął udział 41 proc. (+7 proc.) w kanale tradycyjnym, 38 proc. (+3 proc.) w kanale nowoczesnym oraz 41 proc. (+2 proc.) w dyskontach.

CEDC, który na początku 2015 roku przejął pałeczkę lidera na polskim rynku wódki od Stock Spirits Group, to jeden z czołowych producentów wódki na świecie oraz największa w Europie środkowej i wschodniej zintegrowana firma z branży napojów alkoholowych. CEDC od 2013 roku należy do rosyjskiego miliardera Roustama Tariko.

Firma produkuje i sprzedaje takie marki z segmentu wódek jak m. in.: Żubrówka, Bols, Soplica, Absolwent, Green Mark, Zhuravli, Parliament, Royal oraz wiele innych, eksportowanych do ponad 50 krajów świata.

CEDC jest też wiodącym importerem napojów alkoholowych w Polsce, Rosji i Węgrzech. W Polsce CEDC oferuje takie znane marki alkoholi na świecie jak np.: Metaxa, Remy Martin, Carlo Rossi, Grant’s, Jägermeister, Gancia, Campari, Cinzano czy Old Smuggler. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

CEDC RSS ALERT    /    Monzer Elabrashy RSS ALERT    /    rynek alkoholu 2016 RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Wałacedc 2016-07-21 22:04:58
    Bandyckie przejęcie CEDC przez ruskich i zgnojenie inwestorów na giełdzie. Nigdy wam tego nie zapomnę i dlatego nie kupię więcej produktów z tej mafijnej grupy cedc.
  • narcystyczne zaburzenie 2016-07-21 23:35:00
    Dzień bez głoszenie przez CEDC jacy są świetni jest dniem straconym :) Narcyzm wtórny.
  • XCD 2016-07-25 11:06:27
    Zobaczymy jak przestaniecie pompować kasę w rynek i będziecie chcieli zarabiać. Jakie to będą udziały w rynku.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.185.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.