Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes firmy Jantoń o planowanych działaniach i strategii po zmianie właściciela (wywiad)

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-09-2017, 13:49
Prezes firmy Jantoń o planowanych działaniach i strategii po zmianie właściciela (wywiad)
Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń fot. Jantoń

Jakub Nowak, prezes firmy alkoholowej Jantoń, która niedawno zmieniła właściciela, zapowiedziała konsolidację rynku i zdobycie pozycji lidera na polskim rynku winiarskim mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o planowanych działaniach i strategii firmy.

7 września zamknięta została transakcja, w wyniku której Jakub Nowak, prezes zarządu Jantoń S.A. Sp. K. wraz z Enterprise Investors, jedną z największych firm private equity w Europie Środkowo-Wschodniej kupili 100 proc. akcji spółki Jantoń. Zmiana właścicielska to kolejny etap realizowanej przez firmę strategii, której celem jest pozycja lidera na polskim rynku winiarskim. 

Czytaj też: „Firma Jantoń zmieniła właściciela, zaczyna konsolidację rynku i chce być liderem”.

Czytaj też: "Szef Ambry o planach Jantoń: źródłem sukcesu nie jest chęć wielkości. Nie skupiamy się na walce (wywiad)"

PS.PL: Czy po zmianach właścicielskich firma Jantoń zmieni nazwę?

Jakub Nowak: W związku ze zmianami właścicielskimi i planowanymi dalszymi przejęciami rozpoczęliśmy już pracę nad zmianą nazwy firmy. Formalnie jesteśmy zobowiązani do zmiany nazwy w ciągu dwóch lat, ale planujemy zakończyć ten proces nieco wcześniej.

W jakim czasie spółka chce przejąć pozycję lidera na rynku wina i na jakiej pozycji znajduje się obecnie? W których kategoriach chce być liderem?

Ważnym elementem opracowanej przez nas strategii jest znalezienie się na pozycji lidera rynku w ciągu najbliższych 3-4 lat.

Obecnie znajdujemy się w pierwszej trójce największych producentów i na pozycji lidera w wybranych kategoriach produktowych. Największe udziały rynkowe posiadamy w segmencie win grzanych. To efekt przejęcia marki Grzaniec Galicyjski, który wspólnie z naszą drugą marką, Zbójeckim Grzanym, wiedzie prym w tej kategorii na polskim rynku.

W przyszłości planujemy położyć największy nacisk na rozwój kategorii win gronowych, cydrów czy win musujących.

Jakie są szacunki spółki co do kwot jakie będzie musiała przeznaczyć na ten cel, czyli osiągnięcia pozycji lidera i przejęcia?  

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH