Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Grupy Ambra o „klątwie jabola” i rozwoju sieci sprzedaży alkoholi Distillers Limited (wideo)

Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, mówi serwisowi portalspozywczy.pl o „klątwie jabola” ciążącej dawniej nad branżą winiarską, o perspektywie dla rynku win owocowych, a także o rozwoju sieci sprzedaży alkoholi mocnych Distillers Limited, którą Ambra uruchamia na bazie sklepów Centrum Wina.

Prezes Grupy Ambra o „klątwie jabola” i rozwoju sieci sprzedaży alkoholi Distillers Limited (wideo)
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. PTWP

Czy nad branżą wisi jeszcze tzw. „klątwa jabola” czy już nie ma czegoś takiego? - Mówimy tu o zbieżności dwóch kategorii, a ta zbieżność ogranicza się do nazwy. Wina gronowe niewiele łączy z winami owocowymi, ani w definicji produktu, ani w sposobie konsumpcji z tym co na przestrzeni ostatnich 50 lat odbyło się i dokonało w branży win owocowych – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Robert Ogór”.

- Definicja wina gronowego zakłada, że wino gronowe można wyprodukować wyłącznie ze świeżo wyciśniętego soku ze świeżego winogrona. To ogranicza i wyklucza wszelkie dodatki surowców czy półproduktów przemysłowych i to powoduje, że regionalność z tego wynikająca skutkuje wysoką jakością – podkreśla.

- Dla mnie perspektywa polskiego wina owocowego jest bardzo jasna – oznaczałaby całkowity reset i głęboką kapitalną rekonstrukcję definicji produktu, który jest na miarę polskich owoców produktem wyłącznie ze świeżych soków owocowych bez jakichkolwiek dodatków, co przywróciłoby tożsamość tego produktu i później z czasem konsumentów tego produktu, innych konsumentów – zaznacza prezes Ambry.

Ambra, producent i dystrybutor win, uruchamia teraz sieć sprzedaży alkoholi mocnych premium pod marką Distillers Limited. Sieć zostanie wydzielona w ramach sklepów Centrum Wina.

- Globalny rynek whisky jest mocno zdominowany przez globalnych graczy, więc my obraliśmy dwie drogi. Po pierwsze to reaktywacja Whisky Baczewski, bo widzimy że polski konsument jest, podobnie jak w winach, bardzo otwarty na poznawanie nie tylko różnych receptur whisky, ale też różnych krajów i regionów pochodzenia (…) fakt, że w Polsce przed wojną produkowało się whisky spowodował, że wprowadziliśmy tę whisky do sklepów – mówi Robert Ogór.

- Druga  droga to ta, którą poszliśmy z Centrum Wina. Jesteśmy dystrybutorem prawie 1000 win z różnych krajów i regionów świata i widzimy, że whisky to podobne bogactwo, a tam gdzie jest takie bogactwo, to konsument się trochę gubi i pojawia się miejsce i rola dla specjalisty. I właśnie dlatego otworzyliśmy Distiller Limited, która obok Centrum Wina będzie tym specjalistą dla różnych mniejszych producentów tych regionalnych alkoholu– dodaje.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    wina RSS ALERT    /    wina owocowe RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    klątwa jabola RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Centrum Wina RSS ALERT    /    Distillers Limited RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.43.11
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.