Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Ambra: rynek alkoholi jest w trendzie premiumizacji

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-11-2017, 10:36
Prezes Grupy Ambra: rynek alkoholi jest w trendzie premiumizacji
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Rynek alkoholi jest w trendzie premiumizacji. Zapotrzebowanie na produkty, w tym napoje alkoholowe, regionalne, autentyczne i wysokiej jakości to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i w Europie - mówi prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

- We wszystkich krajach rozwiniętych obserwujemy stagnację ilości spożywanego alkoholu z jednoczesnym wzrostem wydatków. Podobnie jest od kilku lat na polskim rynku. Rośnie szybko sprzedaż wina, ale również w pozostałych kategoriach rosną produkty premium: piwa regionalne, wśród alkoholi whisky i wódki premium – mówi Robert Ogór.  

- Nawet pod względem wyboru miejsca zakupów konsumenci po okresie fascynacji dyskontami powrócili do hipermarketów i supermarketów oraz odkrywają korzyści zakupów w sklepach specjalistycznych. Rynek alkoholi jest w trendzie premiumizacji - dodaje.

- Zapotrzebowanie na produkty, w tym napoje alkoholowe, regionalne, autentyczne i wysokiej jakości to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i w Europie – mówi również prezes Grupy Ambra.

Robert Ogór ocenia też, że Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina z segmentu powyżej 20 złotych. Wielu konsumentów, którzy kupowali tanie wina w dyskontach przechodzi od win tańszych do droższych. Najszybciej rosnącym segmentem rynku wina jest segment 20-30 zł, który rośnie w tempie 20 proc.

Według danych Ambry udział w rynku segmentu economy (wina do 12 zł/butelkę) zmniejszył się w 2016 roku o jeden punkt procentowy do 34 proc, udział segmentu mainstream (wina 12-20 zł) utrzymał się na poziomie 50 proc., a segment premium (wina 20-30 zł) zwiększył udział do 12 proc. z 10 proc. Segment top premium (wina powyżej 30 zł/butelkę) utrzymują od paru lat udział 4 proc.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Do portfela marek Grupy Ambra należą: Dorato, CIN&CIN, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska. Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Grupa Ambra prowadzi też w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką Centrum Wina i jest też największym dostawcą win premium do gastronomii. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 213) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH