Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Grupy Ambra: rynek alkoholi jest w trendzie premiumizacji

Rynek alkoholi jest w trendzie premiumizacji. Zapotrzebowanie na produkty, w tym napoje alkoholowe, regionalne, autentyczne i wysokiej jakości to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i w Europie - mówi prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

Prezes Grupy Ambra: rynek alkoholi jest w trendzie premiumizacji
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

- We wszystkich krajach rozwiniętych obserwujemy stagnację ilości spożywanego alkoholu z jednoczesnym wzrostem wydatków. Podobnie jest od kilku lat na polskim rynku. Rośnie szybko sprzedaż wina, ale również w pozostałych kategoriach rosną produkty premium: piwa regionalne, wśród alkoholi whisky i wódki premium – mówi Robert Ogór.  

- Nawet pod względem wyboru miejsca zakupów konsumenci po okresie fascynacji dyskontami powrócili do hipermarketów i supermarketów oraz odkrywają korzyści zakupów w sklepach specjalistycznych. Rynek alkoholi jest w trendzie premiumizacji - dodaje.

- Zapotrzebowanie na produkty, w tym napoje alkoholowe, regionalne, autentyczne i wysokiej jakości to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i w Europie – mówi również prezes Grupy Ambra.

Robert Ogór ocenia też, że Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina z segmentu powyżej 20 złotych. Wielu konsumentów, którzy kupowali tanie wina w dyskontach przechodzi od win tańszych do droższych. Najszybciej rosnącym segmentem rynku wina jest segment 20-30 zł, który rośnie w tempie 20 proc.

Według danych Ambry udział w rynku segmentu economy (wina do 12 zł/butelkę) zmniejszył się w 2016 roku o jeden punkt procentowy do 34 proc, udział segmentu mainstream (wina 12-20 zł) utrzymał się na poziomie 50 proc., a segment premium (wina 20-30 zł) zwiększył udział do 12 proc. z 10 proc. Segment top premium (wina powyżej 30 zł/butelkę) utrzymują od paru lat udział 4 proc.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Do portfela marek Grupy Ambra należą: Dorato, CIN&CIN, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska. Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Grupa Ambra prowadzi też w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką Centrum Wina i jest też największym dostawcą win premium do gastronomii. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    rynek alkoholu w Polsce RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    premiumizacja RSS ALERT    /    alkohole premium RSS ALERT    /    alkohole regionalne RSS ALERT    /    produkty regionalne RSS ALERT    /    produkty premium RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.142.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.