Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes grupy Ambra: rynek cydru jest w fazie konsolidacji, ale będzie rósł

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2018, 10:09
Prezes grupy Ambra: rynek cydru jest w fazie konsolidacji, ale będzie rósł
fot. Shutterstock

Rynek cydru znajduje się w fazie konsolidacji, ale powinien powoli wracać do wzrostów - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, dystrybutora i producenta win oraz Cydru Lubelskiego.

- Oceniamy, że kategoria znajduje się w fazie konsolidacji. W minionym roku ubyło konsumentów młodszych, którzy przeszli do kategorii na fali efektu nowości. Cydr obronił się jako kategoria produktów wartościowych i premium - mówi Robert Ogór.

- W tym trendzie Cydr Lubelski jako lider rynku umocnił swoją pozycję i zwiększył udziały mimo braku aktywacji w dyskontach. Oczekujemy powolnego powrotu cydru na ścieżkę organicznego wzrostu - dodaje.

Robert Ogór mówi też, że grupa bada możliwości wprowadzenia Cydru Lubelskiego na kilka głównych rynków Europy Zachodniej i koncentruje się przy tym na unikalnych specjalnościach grupy: Cydr Lubelski Niefiltrowany, Antonówka, Cydr Lubelski Lodowy. Obecnie bada możliwości sprzedaży Cydru Lubelskiego na rynku niemieckim we współpracy ze swoim akcjonariuszem.

Rynek cydru  zaczął rozwijać się w naszym kraju na szerszą skalę całkiem niedawno, gdy w połowie 2013 roku mocno weszła na rynek ze swoim Cydrem Lubelskim Grupa Ambra i od tamtego czasu jej udział w rynku wynosi około 50 proc.

W 2013 roku kategoria cydru pojawiła się szerzej na polskim rynku, a szacunki branży mówiły wtedy o docelowej wielkości rynku cydru w Polsce rzędu 70-90 mln litrów, lub wielkości równej ok. 2 proc. rynku piwa w Polsce. Sprzedaż cydru w Polsce to jedynie około 0,5 proc. rynku piwa.

Branża pokładała spore nadzieje w początkowo dynamicznie rosnącym rynku cydru, ale ten wyhamował wcześniejsze wzrosty, a w 2017 roku zanotował nawet kilkunastoprocentowe spadki. Konsumentów mogły odebrać mu browary produkujące piwa imitujące cydry – wyroby tańsze, zyskujące popularność dzięki cenie i reklamie, która w przypadku cydrów jest zakazana. Branża pokłada teraz nadzieje w ustanowieniu zerowego podatku akcyzowego na cydr.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Do Grupy należą takie marki jak m.in. DORATO, CIN&CIN, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA.

Pod marką Centrum Wina Grupa Ambra prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.

Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 961) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.