Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Ambra: Rynek cydru spadł przez browary, teraz ruch należy do cydru

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2017, 12:53
Prezes Grupy Ambra: Rynek cydru spadł przez browary, teraz ruch należy do cydru
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Rynek cydru spadł w 2016 roku, a spadek mógł być m.in. efektem dobrych strategii graczy piwnych, którzy mocno zaczęli walczyć o konsumentów. Teraz kategoria cydrów musi zawalczyć i na powrót przekonać do siebie konsumentów np. stawiając na cydr niefiltrowany – wynika z wypowiedzi Roberta Ogóra, prezesa Grupy Ambra.

Na rynku cydru w Polsce nie jest już tak pięknie jak jeszcze rok, dwa czy trzy lata temu, gdy sprzedaż rosła bardzo dynamicznie. W 2016 roku rynek cydru spadł i zdaniem prezesa Roberta Ogóra można nawet mówić o ujemnej dwucyfrowej dynamice rynku. Może być to pewnym zaskoczeniem, bo wcześniejsze oczekiwania branży mówiły o bardzo dynamicznym rozwoju tego rynku w kolejnych latach. Rynek cydru stabilizuje się obecnie w okolicach 100 milionów złotych wartości.

- Dalszy wzrost kategorii został ograniczony przez bardzo dobre strategie graczy piwnych, którzy - wyciągając wnioski ze swoistego veto konsumenckiego w stosunku do wysokiego uprzemysłowienia, zunifikowania i zubożenia produktu, jakim było piwo - bardzo wzbogacili ofertę w ostatnich dwóch latach i przekierowali komunikację z różnych zwierzątek i sytuacji lifestyle’owych na produkt. W reklamach piwa widzimy właściwie cały czas narrację jak warzy się piwo, czego jeszcze pięć lat temu nie mieliśmy w zasadzie w żadnej reklamie - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Propozycja wartości, którą wprowadził cydr na ten zubożały rynek piwa, choć sama w sobie nie była na tyle istotna, aby była motywem do działania branży piwnej, to jednak sam deficyt w branży piwnej spowodował bardzo szybką, bardzo dobrą i bardzo kompetentną reakcję i wprowadzanie nie tylko nowych piw przez małe browary, ale też zmianę strategii przez głównych graczy i wprowadzanie nowych piw, nowych gatunków i komunikacji dotyczących różnorodności i bogactwa piwa – podkreśla.

- To zdecydowanie ograniczyło atrakcyjność cydru na tle kategorii, bo cydr to jednak wybór premium, jest dwa razy droższy niż piwa mainstreamowe, a z drugiej strony sam cydr nie wprowadził takiego bogactwa i takich atrybutów naturalności, na których piwo odzyskało teren - czyli np. niepasteryzowane, czy niefiltrowane - i przywróciło konsumentowi poczucie produktu i jego różnych dobrych walorów, takich które powodują, że warto wydać pieniądze - dodaje Robert Ogór.

I zaznacza, że dlatego właśnie Grupa Ambra w tej chwili stara się robić dokładnie to samo, czyli pokazywać cydr przez pryzmat głębi produktu, czyli pokazywać np. cydr niefiltrowany, cydr antonówkę, czy perry.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ms 20-04-2017, 15:32:
Spróbowałem parę razy cydru. Niestety smakowo i cenowo nie jest konkurencyjny do piwa. I to jest prawdziwą przyczyną.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 225) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.