Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Ambra: Rynek HoReCa to trudny i rozproszony segment

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-02-2014, 15:56
Prezes Grupy Ambra: Rynek HoReCa to trudny i rozproszony segment
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win, zanotowała słabszą sprzedaż do rynku gastronomicznego. To trudny i rozproszony segment, a główny odbiorca Ambry z tego segmentu, czyli restauracje były w stagnacji. Spółka musiała przeprowadzić restrukturyzację działalności w tym segmencie - mówi prezes Ambry Robert Ogór.

Przychody ze sprzedaży Grupy Ambra spadły w pierwszym półroczu roku obrotowego 2013/2014 o 2,9 proc. do 260,9 miliona złotych, co było spowodowane m.in. spowolnieniem na rynku wina w Polsce, a także pogorszeniem nastrojów konsumenckich na rynkach zagranicznych.

- Wartościowo sprzedaż grupy spadła, ale na rynku polskim jedynym elementem, który zanotował słabszą sprzedaż była sprzedaż do rynku gastronomicznego - mówi prezes Ambry Robert Ogór.

- Wiązało się to z restrukturyzacją, której celem numer jeden była poprawa efektywności tego segmentu. Jest to trudny i rozproszony segment, dlatego w pierwszym okresie nastawiliśmy się na poprawę standardów jakościowych związanych chociażby z poprawą ściągalności należności od tego segmentu - dodaje.

Podkreśla też, że najważniejszy dla Ambry segment rynku HoReCa, czyli restauracje został dotknięty stagnacją.

- Jest to rynek, który wcale nie jest w rozkwicie, bo cały rynek HoReCa być może rośnie, jednak rosnącym segmentem rynku gastronomicznego były w zeszłym roku sieci gastronomiczne i sieci fast food, ale kosztem segmentu dla nas najważniejszego - mówi Ogór.

- Segment, który jest odbiorcą naszych win, czyli restauracje był dotknięty stagnacją, również z uwagi na ograniczone budżety firm na wydatki reprezentacyjne - dodaje.

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2013/2014, zakończonym w grudniu 2013 roku, zysk netto Grupy Ambra wyniósł 23,7 mln zł, co stanowiło 5,8-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Rok obrotowy Ambry kończy się w czerwcu.

Sprzedaż grupy w butelkach 0,75-litrowych spadła w pierwszym półroczu 2013/2014 roku o 1,7 miliona sztuk, czyli o 4,1 proc. do 39 milionów butelek.
Prezes podkreśla, że rynek wina w Polsce rósł w ostatnim roku najwolniej od wielu lat, co przełożyło się na niższe wyniki przychodów ze sprzedaży grupy.

Dodatkowym czynnikiem wpływającym na obniżenie dynamiki sprzedaży była wprowadzona w Polsce od 1 stycznia 2014 r. podwyżka akcyzy na alkohole wysokoprocentowe, której skutkiem były mniejsze zakupy wina na rzecz wzmożonego towarowania się dystrybutorów wyrobami spirytusowymi w ostatnim kwartale 2013 roku.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH