REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Grupy Ambra: Rynek wina wzrósł w 2016 r.; to był rok win musujących i stołowych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2017, 15:11
Prezes Grupy Ambra: Rynek wina wzrósł w 2016 r.; to był rok win musujących i stołowych
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Sprzedaż wina w Polsce od lat nieprzerwanie rośnie i w 2016 roku wzrost wyniósł 5,1 procent. Rynek osiągnął wartość 2,46 miliarda złotych wobec 2,34 miliarda w 2015 roku, gdy rynek wzrósł o 5,7 proc. - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

REKLAMA

- Rynek wina w 2016 roku wzrósł o ponad pięć procent, dynamika była nieco niższa niż w 2015 roku, ale nadal mamy do czynienia z silnym, stabilnym i niezagrożonym trendem wzrostu wydatków Polaków na wina (…) W okresie październik-listopad 2016 roku ta dynamika przyspieszyła do ośmiu procent – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Dla porównania w 2014 roku wartość rynku wina wynosiła 2,2 miliarda, po wzroście o 6,4 proc. wobec 2,06 miliarda w 2013 roku.

Dotychczas najszybciej rosnącą kategorią rynku win były wina stołowe, ale rok 2016 był rokiem win musujących.

Robert Ogór podkreśla, że wina stołowe były po raz kolejny kategorią, która rosła szybciej niż inne - wzrost wyniósł aż o 7,2 proc. - jednak zaznacza, że rok 2016 - w odróżnieniu od wcześniejszych lat - był bardzo dobry dla win musujących, dzięki boomowi na prosecco.

- Wrost win musujących wyniósł aż 8,8 proc. Widzimy to na wzrostach sprzedaży win musujących czerwonych czy różowych – mówi Robert Ogór.

- Od lat – mimo pewnego ograniczonego zainteresowania udział Grupy Ambra w winach musujących bez dyskontów przekracza 30 proc., a z dyskontami można powiedzieć, że co czwarta sprzedana butelka to butelka Grupy Ambra – dodaje prezes Grupy Ambra.

Wartość rynku win stołowych wzrosła w 2016 roku do ok. 1,8 miliarda złotych z 1,68 mld zł w 2015 roku, win musujących do niemal 300 milionów złotych z 289 mln zł wermutów spadła do 214 mln zł z 230 mln zł, a win deserowych wzrosła do 137 mln zł z 136 mln zł.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Do grupy należą takie marki jak m.in.: DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA.

Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej. 

 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH