Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jantoń: Cydr może stać się zauważalną kategorią na rynku alkoholi

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-07-2014, 15:21
Prezes Grupy Jantoń: Rynek cydru rośnie bardziej niż przypuszczałem
Jacek Jantoń, prezes Grupy Jantoń fot. spółka Jantoń

Grupa Jantoń, producent i dystrybutor win oraz produktów alkoholowych, ocenia że rynek cydru rośnie mocniej niż mówiły o tym wcześniejsze szacunki grupy i może stać się zauważalną kategorią na rynku alkoholi - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Jantoń, prezes Grupy Jantoń.

- Jeśli chodzi o cydr to przyznaję, że gdy wprowadzaliśmy cydr na rynek w ubiegłym roku to byłem sceptykiem i to dużym sceptykiem co do dalszego rozwoju tego rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Jantoń.

- Dzisiaj może nie jest tak kolorowo jak wcześniej zapowiadali optymiści, ale jednak ten rynek mnie zaskoczył, bo rośnie bardziej niż przypuszczałem. A oczywiście umożliwienie reklamy, które mam nadzieję nastąpi i że nastąpi zrównanie praw do reklam 4,5-proc. cydru z piwem, na pewno da mocny impuls do wzrostu tej kategorii - dodaje.

- Optymiści mówią, że cydr może zdobyć nawet do 5 proc. rynku piwa, ale ja jako sceptyk nadal pozostanę ostrożny, chociaż uważam, że może to być już zauważalna kategoria na rynku alkoholi nawet porównując ją z piwem - mówi również.

Prezes Jacek Jantoń mówi, że Grupa Jantoń, która w październiku 2013 roku wprowadziła do swojej oferty cydr, sprzedała w pierwszym kwartale 2014 roku ok. 300 tys. litrów cydru, a w całym 2014 roku sprzedaż może wzrosnąć do ok. miliona litrów.

W kategorii cydru Grupa Jantoń na razie oferuje dwa produkty: Cydr Dobroński klasyczny i Cydr Dobroński z cynamonem, a Jacek Jantoń zapowiada, że w ciągu najbliższych tygodni grupa planuje wprowadzić do oferty napój alkoholowy z gruszek, czyli perry. Ma też kolejny pomysł na napój alkoholowy na bazie cydru.

W październiku 2013 roku grupa wprowadziła do sprzedaży cydr - Cydr Dobroński - i do końca 2013 roku sprzedała ponad 100.000 litrów cydru.

Grupa Jantoń jest jednym z największych producentów w branży winiarskiej w Polsce, a jej biznes opiera się na produkcji, imporcie oraz eksporcie win.
W portfolio produktów Jantoń znajdują się importowane z całego świata wina gronowe, wina musujące, wermuty, wina grzane, wina ekologiczne, wina deserowe oraz wina owocowe.

Oprócz wyrobów winiarskich, Jantoń specjalizuje się też w produkcji drinków RTD ( Ready To Drink) oraz napojów alkoholowych.

Do najbardziej rozpoznawalnych marek firmy Jantoń należą wina: Celebro, Aronica, Zbójeckie Grzane oraz napoje alkoholowe takie jak Barmańska czy drink Be4.

W 2012 roku grupa osiągnęła ponad 150 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH