Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Żywiec: branża powróci do wzrostu wartości, ale koszty wzrosną

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2017, 10:22
Prezes Grupy Żywiec: branża powróci do wzrostu wartości, ale koszty wzrosną
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec, fot. Grupa Żywiec

Branża piwna powinna powrócić w 2017 roku do wzrostu wartości po latach deflacji, ale koszty produkcji mogą nieznacznie wzrosnąć. Najważniejsze dla branży jest stabilność otoczenia regulacyjnego – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes Grupy Żywiec, Guillaume Duverdier.

- Oczekujemy, że sprzedaż piwa w ujęciu ilościowym utrzyma się na podobnym poziomie. Biorąc pod uwagę wzrost dochodów rozporządzalnych oraz fakt, że mamy w Polsce powrót inflacji oczekujemy, że branża piwna powróci do wzrostu wartości po latach deflacji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes Guillaume Duverdier.

- Koszty produkcji mogą nieznacznie wzrosnąć w wyniku uwarunkowań makroekonomicznych w tym inflacji krajowej, a także osłabienia złotówki - dodaje.

Co będzie najważniejsze dla branży w tym roku?

- Najważniejsza dla dalszego rozwoju branży jest stabilność otoczenia regulacyjnego, szczególnie w obszarze podatków. Jakakolwiek zmiana w tym zakresie wpłynie niekorzystnie na branżę, która była dotąd stabilnym kontrybutorem wartości dla gospodarki kraju tworząc ponad 200 tysięcy miejsc pracy w łańcuchu wartości – mówi też prezes Guillaume Duverdier.

Z informacji Grupy Żywiec, która opiera się na danych firmy Nielsen wynika, że w 2016 roku w porównaniu do 2015 r. sprzedaż piwa w Polsce wzrosła w ujęciu ilościowym o 2,1 proc. głównie dzięki korzystnej pogodzie na początku sezonu, efektowi Euro 2016 i większym dochodom rozporządzalnym konsumentów (niższe bezrobocie i wzrost przeciętnego wynagrodzenia).

W tym samym czasie w ujęciu wartościowym sprzedaż wzrosła tylko 1,4 proc., co oznacza dalszy spadek średniej ceny piwa o około 3 gr.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Marką flagową firmy jest Żywiec. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Desperados, Warka, Tatra i EB. Ważną część oferty Grupy stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia), Specjal (północna) i Brackie (południowa). Spółka prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Affligem, Murphy’s) oraz polskich piw specjalnych (Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Żywiec APA, Żywiec Saison, Warka Radler, Kaper).

W 2016 roku sprzedaż piwa Grupy Żywiec wzrosła o 0,6 proc. do poziomu 11,7 mln hl przede wszystkim dzięki silniejszym markom i innowacjom. Piwo warzone jest w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH