Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Żywiec: konsumenci piwa nadal będą szukać różnorodności smaku, co napędzi innowacje

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-03-2017, 10:47
Prezes Grupy Żywiec: konsumenci piwa będą szukać różnorodności smaku; wzrosną innowacje
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec ocenia, że w tym roku konsumenci piwa w Polsce nadal będą poszukiwać różnorodności smaku, co będzie napędzać innowacje w branży.

- Spodziewamy się kontynuacji dotychczasowych trendów – konsumenci będą nadal poszukiwać różnorodności smaku, co będzie stymulować innowacje – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes Grupy Żywiec, Guillaume Duverdier.

Dodaje też, że w ubiegłym roku widoczna była kontynuacja trendów z poprzednich lat.

- Mimo, że lager to wciąż najczęstszy wybór konsumenta, to najbardziej dynamicznie rozwijają się piwne specjalności, piwa smakowe. Widać także rosnące zainteresowanie piwami nisko i bezalkoholowymi – mówi prezes Grupy Żywiec.

Grupa Żywiec podaje, że sprzedaż piwa w Polsce wzrosła w 2016 roku w ujęciu ilościowym o 2,1 proc. (w porównaniu do 2015 r.) głównie dzięki korzystnej pogodzie na początku sezonu, efektowi Euro 2016 i większym dochodom rozporządzalnym konsumentów (niższe bezrobocie i wzrost przeciętnego wynagrodzenia). W tym samym czasie w ujęciu wartościowym sprzedaż wzrosła tylko 1,4 proc., co oznacza dalszy spadek średniej ceny piwa o około 3 gr.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Marką flagową firmy jest Żywiec. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Desperados, Warka, Tatra i EB. Ważną część oferty Grupy stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia), Specjal (północna) i Brackie (południowa). Spółka prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Affligem, Murphy’s) oraz polskich piw specjalnych (Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Żywiec APA, Żywiec Saison, Warka Radler, Kaper).

Firma powiązana jest z Grupą Heineken. W 2016 roku Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż piwa do 11,7 mln hektolitrów, co oznacza wzrost o 0,6 proc. wobec 11,6 mln hl w 2015 r.

Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bosso 08-03-2017, 10:22:
To chyba jednak dane Nielsen, a nie tej firmy

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.