Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Żywiec: umocniliśmy pozycję w segmencie premium, marek regionalnych i radlerów; cieszy eksport

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-02-2017, 12:01
Prezes Grupy Żywiec: umocniliśmy pozycję w segmencie premium, marek regionalnych i radlerów; cieszy eksport
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec, fot. Grupa Żywiec

Grupa Żywiec jest zadowolona z dynamicznego rozwoju eksportu swoich piw, a także z umocnienia pozycji lidera w segmencie piw premium, marek regionalnych i radlerów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes Grupy Żywiec, Guillaume Duverdier.

- Nasze wyniki są zgodne z oczekiwaniami. Sprzedaż piwa Grupy Żywiec wzrosła do poziomu 11,7 mln hl (wzrost o 0,6 proc.) przede wszystkim dzięki silniejszym markom i innowacjom. Cieszy nas również dynamiczny rozwój eksportu, który rok do roku osiągnął dynamikę +14 proc. vs. 2015 -  – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes Guillaume Duverdier.

- Utrzymaliśmy optymalny poziom udziałów rynkowych, który pozwala na najbardziej efektywne wykorzystanie mocy produkcyjnych. W aspekcie finansowym – zwiększyliśmy zysk z działalności operacyjnej dzięki pozytywnym wynikom sprzedaży szczególnie w segmencie marek premium, innowacjom i dalszej optymalizacji bazy kosztów - dodaje.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników uzyskanych przez nasze marki szczególnie w segmencie premium, gdzie umocniliśmy pozycję lidera oraz w segmencie marek regionalnych. Wzmocniliśmy także pozycję lidera w segmencie radlerów – podkreśla prezes Duverdier.

Mówi też, że finalizacja transakcji sprzedaży spółki Distribev także pozytywnie wpłynęła na poziom zysku.

-  Wyłączając efekt związany ze zmianą modelu biznesowego (sprzedaż spółki dystrybucyjnej, która miała wpływ na obniżenie poziomu przychodów, ale także kosztów) organicznie nasze przychody spadły jedynie o 1,9 proc. głównie z powodu spadku cen piwa na rynku i zwiększonej aktywności promocyjnej – mówi prezes.

Grupa wprowadziła na rynek siedem nowych produktów w 2016 r. m.in.: Żywiec Bezalkoholowe,  Żywiec Szampańskie, nowe warianty piwa Leżajsk oraz wariant Królewskie Niefiltrowane,  Warka Radler jabłko z gruszką oraz  rozszerzyła ofertę marki Strongbow o nowy smak, a także wprowadziła na rynek zupełnie nowy produkt - piwo o smaku cydru pod nową marką Dziki Sad.

Grupa Żywiec podała, że raportowane skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły w 2016 roku 2,393 mld złotych wobec 3,132 mld zł w 2015 roku.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 328 mln złotych wobec 283,6 mln zł w 2015 r., a zysk netto 272,6 mln zł wobec 298,1 mln zł.

Grupa podkreśla, że porównanie wyników finansowych Grupy jeden do jednego (like for like) w stosunku do roku 2015 wymaga analizy kilku istotnych czynników takich jak: zmiana modelu biznesowego grupy kapitałowej oraz sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev  w dniu 1 lutego 2016 roku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH