Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Żywiec: Wzrost rynku piwa jest ograniczony

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2015, 12:27
Prezes Grupy Żywiec: Wzrost rynku piwa jest ograniczony
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

Grupa Żywiec ocenia, że dalszy wzrost ilościowy rynku piwa w Polsce jest ograniczony - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec.

- Wydaje się, że po spektakularnym wzroście w ostatnich latach i średnim poziomie konsumpcji piwa na osobę na poziomie 96 litrów, dalszy wzrost ilościowy rynku jest ograniczony - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Guillaume Duverdier.

- Rynek ten bardzo się zmienił także w ostatnim czasie - wybory konsumentów były podyktowane przede wszystkim ceną z powodu trudniejszej sytuacji ekonomicznej i wzrostu nowoczesnych kanałów sprzedaży - dodaje.

W 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła o 0,8 proc., a browary wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa. 

Grupa Żywiec zapowiada, że w 2015 roku będzie dalej redukować koszty i zwiększy konkurencyjność. Liczy, że nowa struktura organizacyjna umożliwi skupienie się na budowaniu marek, zwiększeniu sprzedaży na rynku oraz na poprawie jakości dystrybucji, świadczonych usług i zadowoleniu konsumentów.

Grupa oczekuje, że nowa struktura organizacyjna z osobną jednostką zajmującą się sprzedażą bezpośrednią (Distribev), umożliwi skupianie się na budowaniu marek i ostatecznie zwiększy naszą sprzedaż na rynku. Grupa ocenia, że jej koszty produkcji powinny się umiarkowanie zmniejszyć i spodziewa się, że w 2015 roku ciągły proces restrukturyzacji przyniesie dalsze oszczędności kosztów stałych i zwiększy jej konkurencyjność.

W 2014 roku wartość poniesionych przez spółki grupy kapitałowej nakładów inwestycyjnych wyniosła 143 900 tys. złotych.

Grupa Żywiec przyznaje, że rok 2014 był dla niej trudny, a rosnąca konkurencja cenowa połączona ze wzrostem handlu nowoczesnego, a zwłaszcza dyskontów doprowadziły w 2014 roku do spadku cen na rynku piwa. W wyniku tych trendów wyraźnie obniżyły się przychody grupy i rentowność brutto.

Wolumen sprzedaży piw grupy spadł w 2014 roku do 10,7 mln hektolitrów, w porównaniu z 11,1 mln hektolitrów w roku 2013.

W 2014 roku skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży zmniejszyły się o 10,5 proc. do 3,093 mld złotych.

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w ubiegłym roku 141 mln złotych, co stanowi spadek o 48,3 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a zysk netto wyniósł 159 mln złotych (w roku 2013: 271 mln złotych).

Grupa Żywiec to drugi na polskim rynku producent piwa. Do najważniejszych produktów Grupy należą piwa: Żywiec, Heineken, Desperados, Warka, Tatra, Specjal, Strong, Leżajsk oraz Królewskie. Grupa jest również producentem polskich piw specjalnych Kaper i Żywiec Porter dystrybutorem zagranicznych Paulaner i Murphy's. Główną marką Grupy jest Żywiec, a piwo to warzone jest w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu.

Grupa kapitałowa posiada pięć zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w: Żywcu, Elblągu, Warce, Leżajsku i Cieszynie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 364) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH