Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Jantoń: Cydry mogą zdobyć kilka proc. rynku napojów fermentowanych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2013, 09:21
Prezes Jantoń: Cydry mogą zdobyć kilka proc. rynku napojów fermentowanych

Cydry mogą zdobyć kilka procent udziału w ogólnej sprzedaży napojów fermentowanych w Polsce w perspektywie kilku lat. Jednak udział ten jeszcze się zwiększy, jeśli zniesiony zostanie zakaz reklamy cydru o co walczy w tej chwili branża - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jacek Jantoń, prezes Grupy Jantoń.

Dodaje, że podobnie może wyglądać sprzedaż cydru w strukturze sprzedaży Grupy Jantoń, producenta i dystrybutora win oraz napojów alkoholowych. 

- Obecnie cydrom wróżę zarówno na rynku jak i w mojej firmie, kilkuprocentowy udział w ogólnej sprzedaży napojów fermentowanych i to w perspektywie nie kilku miesięcy tylko roku dwóch lub trzech - mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes Jacek Jantoń.

- Jeśli za cały rynek napojów fermentowanych przyjmiemy wielkość ponad 200 mln litrów sprzedaży, to będzie to kilka procent dwa, trzy, może cztery procent. Natomiast, jeśli zmieniłyby się przepisy dotyczące reklamy, to może być to znacznie więcej - dodaje.

Jantoń podkreśla, że branża winiarska liczy, że w najbliższych latach zostanie zniesiony zakaz reklamowania napojów fermentowanych - w tym przede wszystkim cydru.

Dodaje, że branża cały czas walczy o taką możliwość.

Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem w Polsce nie można reklamować alkoholi mocnych, napojów fermentowanych i wina. Dozwolone jest natomiast reklamowanie piwa.

Prezes nie wyklucza, że w kolejnych latach mógłby zostać zniesiony zakaz reklamy przynajmniej cydru, a wtedy wielkość sprzedaży cydru będzie wyższa niż obecnie sam prognozuje.

- Z grupy alkoholowej w Polsce taką możliwość ma tylko piwo, ale nie wykluczam, że w przyszłym roku czy w kolejnych latach ta sytuacje wreszcie się zmieni, bo cały czas jako branża walczymy o te możliwości. Wtedy te ilości sprzedaży mogą być zupełnie inne - mówi Jantoń.

Cydr, czyli niskoalkoholowy (1,5-8% obj.) napój uzyskiwany przez fermentację moszczu jabłkowego, jest popularną kategorią w Europie Zachodniej, głównie we Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Irlandii, Litwie, a także w USA i Kanadzie.

Cydru nie należy mylić z winem jabłkowym, które jest sporządzone z soków jabłkowych dosładzanych przed fermentacją cukrem, kupażowane, ewentualnie dodatkowo dosładzane, o mocy 9-18% alkoholu.

Cydr nie miał do tej pory w Polsce łatwo. Oprócz zakazu reklam nie sprzyjała też wysokość akcyzy. Do 31 grudnia 2012 roku stawka akcyzy na cydr w Polsce wynosiła 158 złotych od 100 litrów gotowego wyrobu, co blokowało rozwój jego produkcji. Od 1 stycznia 2013 roku stawka akcyzy spadła do 97 zł za hektolitr (o mocy nie więcej niż 5,0% obj.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lola 31-10-2013, 19:24:
Dzień bez wypowiedzi Prezesa jest dniem straconym!
Innych firm winiarskich w Polsce nie ma?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH