Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Prezes JNT Group na FRSiH 2019: Chcemy odświeżyć konsolidację na rynku winiarskim

- Za cel postawiliśmy sobie odświeżenie konsolidacji na rynku winiarskim. Staramy się szukać firm, które pasują do naszego modelu biznesowego. Odpowiadamy na pytanie jakich zasobów w danej spółce brakuje i czy my je posiadamy - mówił Jakub Nowak, prezes JNT Group podczas sesji "Totalna integracja. 2019 rokiem konsolidacji branży spożywczej" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.

Prezes JNT Group na FRSiH 2019: Chcemy odświeżyć konsolidację na rynku winiarskim
Jakub Nowak, fot. PTWP

Jakub Nowak wskazał, że winiarstwo to ostatni nieskonsolidowany rynek biznesu alkoholowego w Polsce.

- W piwie czy alkoholach mocnych trzech największych graczy ma udziały powyżej 80 proc. U nas trzy największe firmy posiadają udziały na poziomie 50%. Mamy więc całą masę podmiotów, które generują przychody rzędu 5-30 mln zł i są za małe, by zrobić kolejne kroki w sensie zasobów finansowych, sił sprzedaży czy marketingowych. Dlatego za cel postawiliśmy sobie odświeżenie konsolidacji na rynku winiarskim. Staramy się szukać firm, które pasują do naszego modelu biznesowego. Odpowiadamy na pytanie jakich zasobów w danej spółce brakuje i czy my je posiadamy - dodał.

Nowak opowiedział o przejęciu Grzańca Galicyjskiego - wcześniej głównego konkurenta JNT w segmencie win grzanych.

- Trwało to długo, bo ponad 5 lat, ale udało się. Jest to wspaniała marka, która nie posiadała jednak działu sprzedaży i zasobów marketingowych. Po przejęciu w ciągu roku podwoiliśmy sprzedaż. Do tej pory wykonaliśmy kilka przejęć. Wszystkie były udane. W tym miesiącu może uda nam się coś ogłosić. Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa - zapewnił.

W części debaty poświęconej akwizycjom zagranicznym prezes JNT wskazał, że grupa podzieliła swój koszyk asortymentowy na polski i międzynarodowy.

- Musieliśmy się uporać z trudnościami w wymowie naszych marek jak Grzaniec Galicyjski. Z drugiej strony mamy takie marki jak Monte Santi, które jest rozpoznawane w Chinach czy Europie. Z sukcesem rozwijamy te marki, natomiast rdzennie polskie trafiają tylko tam gdzie jest duża Polonia. Wyzwaniem dla nas jest brak doświadczenia w budowaniu marek zagranicą, stąd najskuteczniej jest przejąć. Z naszych doświadczeń wynika, że na rynku, gdzie nasza marka zaczyna się rozwijać, firmy, które już tam są i mają większe zasoby szybko na to odpowiadają. Dlatego chcemy pójść krok dalej, bo eksport nam się podwoił i nowe kontakty są coraz większe. Są to jednak długofalowe projekty, bo sam proces wejścia nie jest krótki. Od pierwszej rozmowy do wprowadzenia produktu na rynek mija 6-12 miesięcy, a w tym czasie sporo może się pozmieniać. Myślimy o tym, mamy wytypowane trzy rynki i chcemy w 2020 spróbować pracy w środku rynku, a nie tylko dostarczając z zewnątrz - dodał.

W ostatniej części panelu na temat sukcesji Nowak opowiedział o historii firmy Jantoń, w której pracuje od 20 lat.

- Przez lata byliśmy firmą rodzinną. W 2008 roku właściciele podjęli decyzję, że należy wykonać kolejne kroki i przekazali zarządzanie operacyjne w moje ręce. W efekcie firma dwukrotnie zwiększyła wartość. Sukcesja poszła w tym kierunku, że sprzedali firmę, którą przejąłem wraz z funduszem. Cały proces trwał cztery lata - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sukcesja RSS ALERT    /    JNT Group RSS ALERT    /    Jakub Nowak RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT    /    firmy rodzinne RSS ALERT    /    Grzaniec Galicyjski RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.56.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.