Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Andrew Highcock: Pierwsze pięć miesięcy roku to pozytywny trend dla branży piwnej

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-06-2014, 11:28
Prezes Kompanii Piwowarskiej: Pierwsze pięć miesięcy roku to pozytywny trend dla branży

Kompania Piwowarska ocenia, że zarówno pierwszy kwartał 2014 roku jak też kwiecień i maj były miesiącami dobrymi dla branży piwnej i pierwsze pięć miesięcy roku wykazuje pozytywny trend na rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

- Pierwszy kwartał roku wyglądał bardzo obiecująco dla branży piwnej i było widać poprawę na tym rynku. Kwiecień i maj też wyglądają nieźle, więc widzimy pozytywny trend w branży, chociaż nie wiemy do końca jaki wpływ miało przesunięcie Świąt Wielkanocnych, które były w drugiej połowie kwietnia - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrew Highcock.

Według prezesa Kompanii Piwowarskiej ubiegłoroczne spadki rynku piwa wyhamują w 2014 roku pod względem wolumenu i jest też szansa na wzrost wolumenowy w 2014 roku, zaś wartościowo rynek powinien zachować się jeszcze lepiej.

Mimo, że konsumpcja piwa w Polsce jest już wysoka - przeciętny Polak wypija około 98 litrów piwa rocznie - to jeśli będzie dobre lato i dzięki Mundialowi piłkarskiemu w Brazylii branża ma szanse zanotować wzrost wolumenów sprzedaży w 2014 roku.

Pod względem wartościowym rynek powinien wzrosnąć mocniej niż pod względem wolumenów m.in. dzięki coraz bogatszej ofercie piw specjalnych, niepasteryzowanych i smakowych, po tym jak rok 2013 okazał się właśnie rokiem piw specjalnych i innowacji.

Dodatkowo za wzrostem rynku w tym roku przemawiać może oczekiwana poprawa nastrojów konsumenckich.

Kompania Piwowarska szacuje, że w roku 2014/2015 kończącym się w marcu 2015 roku (czyli tak jak swój rok obrotowy liczy KP) spożycie piwa w Polsce wzrośnie do 37,9 miliona hektolitrów z 37,3 miliona hektolitrów w roku 2013/2014.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w kwietniu 2014 roku browary w Polsce wyprodukowały 3,9 miliona hektolitrów piwa, czyli o 12,9 proc. więcej niż w kwietniu 2013 roku, gdy producentom piwa popsuła nieco plany przedłużająca się zima.

Według GUS od stycznia do końca kwietnia 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła łącznie o 3,7 proc. do 12,59 miliona hektolitrów.

W całym 2013 roku produkcja piwa w Polsce w ujęciu rocznym wzrosła o 0,7 proc. wobec takiego samego okresu roku ubiegłego i wyniosła 39,56 mln hektolitrów.

Natomiast spożycie piwa w 2013 roku w Polsce spadło o ponad 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

W 2013 roku branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.