REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Kompanii Piwowarskiej: Polski rynek piwa ma możliwości rozwoju

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2013, 11:25
Prezes Kompanii Piwowarskiej: Polski rynek piwa ma możliwości rozwoju
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej

Polski rynek piwa to rynek dojrzały o jednej z najwyższych wielkości konsumpcji na głowę, jednak nadal ma możliwości rozwoju. Na takim rynku na popularności będą zyskiwać marki premium, a silnym trendem w branży będzie innowacyjność - mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes Kompanii Piwowarskiej Andrew Highcock.

REKLAMA

- Polski rynek piwa to rynek dojrzały - mamy jedną z najwyższych na świecie wielkość konsumpcji per capita. Niemniej, nadal są możliwości rozwoju, wnioskując z entuzjastycznego przyjęcia przez konsumentów w ciągu ostatnich lat licznych innowacji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrew Highcock.

- W nadchodzących miesiącach innowacyjność w naszej branży będzie nadal bardzo silnym trendem. Spodziewamy się, że dalszy wzrost zamożności społeczeństwa przyniesie zwiększoną popularność marek premium. Odbywać się to będzie nie tylko poprzez ostrą rywalizację na rynku, ale także budowanie kultury piwnej, która ułatwi tzw. Premiumizację - dodaje.

- Fakt, że funkcjonujemy w dość trudnej sytuacji makroekonomicznej, nie ułatwia zadania browarom - mówi również.

Podkreśla, że wskaźnik optymizmu konsumenckiego, mimo że ostatnio nieznacznie wzrósł, wciąż utrzymuje się na dość niskim poziomie. W związku z tym konsumenci chętnie korzystają z promocji swoich ulubionych marek lub wręcz rezygnują z nich na rzecz tańszych produktów.

Konsumenci rzadko też piją piwo w lokalach gastronomicznych. Zaledwie 5 proc. produkcji browarów, czyli niespełna 2 mln hl piwa, sprzedaje się w opakowaniach typu KEG w pubach i restauracjach. Dla nas to szczególnie niekorzystne, ponieważ to właśnie w gastronomii konsumenci uczą się kultury i rytuałów piwnych oraz zasad prawidłowego nalewania i serwowania piwa, na czym firmie bardzo zależy.

Innowacje produktowe będą odgrywała coraz większą rolę

Kompania Piwowarska ocenia, że w kolejnych miesiącach innowacje produktowe będą odgrywały coraz istotniejszą rolę.

- Z pewnością w kolejnych miesiącach innowacje produktowe będą odgrywały bardzo dużą rolę na polskim rynku piwa. Będą one poszerzać tzw. sferę smakową piwa i Kompania Piwowarska - jako lider innowacji na rynku piwa - już w tej chwili wpisuje się w ten trend. Przyszłość będzie należeć do tych producentów, którzy potrafią być innowacyjni, zapewnią sobie właściwy poziom przychodów ze sprzedaży oraz będą w stanie skuteczniej komunikować się z konsumentami. A ci rzeczywiście mają coraz większą wiedzę na temat piwa i chcą ją poszerzać. Częściej szukają nowych doznań smakowych i „jasne pełne" przestają im wystarczać - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji Kompanii Piwowarskiej.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • xyz 23-11-2013, 15:26:
zacznijcie robić piwo, a nie napoje piwo podobne to pewnie sytuacja się zmieni

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH