Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Pernod Ricard Polska i Wyborowa SA, Guillaume Girard-Reydet - pełny wywiad

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2013, 11:00
Prezes Pernod Ricard Polska i Wyborowa SA, Guillaume Girard-Reydet - pełny wywiad
Guillaume Girard-Reydet, prezes zarządu Wyborowa SA/Pernod Ricard Polska fot. Pernod Ricard Polska

Prezes Pernod Ricard Polska i Wyborowa SA, Guillaume Girard-Reydet, mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o działalności koncernu w Polsce i o planach na przyszłość.

Jak Pan ocenia wyniki finansowe Pernod Ricard Polska w roku obrotowym 2012/2013?

Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników, ponieważ odnotowaliśmy ożywienie naszej sprzedaży i 2-procentowy wzrost obrotów w Polsce w roku finansowym 2012/2013.

Sytuacja w branży alkoholowej bardzo szybko się zmienia. Konkurencja jest silna, a konsumenci coraz bardziej wymagający. Motywuje nas to do ciągłego doskonalenia naszego portfolio produktów i mechanizmów sprzedażowych.

Ten rok na pewno był interesujący jeżeli chodzi o wódki. Całościowo segment ten maleje, natomiast naszym produktom udało się ten trend wyhamować i odwrócić.

Jakie czynniki miały wpływ na takie wyniki?

Warto podkreślić, że ostatnie lata były dość trudne dla kurczącego się rynku wódki czystej. Ponieważ jest on nasycony, a dodatkowo konsumpcja wódek czystych maleje na rzecz innych alkoholi. My odnotowaliśmy wzrost na naszej flagowej marce - wódce Wyborowa sprzedaż wartościowa w Polsce wzrosła o 2,4 proc. wg danych Nielsen (cała Polska sprzedaż wartościowa za okres MAT July 2012 vs MAT July 2013, kategoria wódki).

Pamiętajmy, że nasza firma to nie tylko wódki, ale także szeroka oferta alkoholi importowanych z ważną dla nas kategorią - czyli whisky. To bardzo istotny segment rynku alkoholowego w Polsce.

Rynek whisky w ubiegłym roku rozwijał się pozytywnie i na pewno będzie utrzymywał ten dobry trend w kolejnych latach.

Liderem wartościowym (z wyłączeniem dyskontów) wśród najlepiej sprzedających się szkockich whisky jest marka Ballantine's Finest - czyni to rynek polski trzecim największym na całym świecie. Chivas Regal, Jameson i Passport także konsekwentnie umacniają swoją pozycję na rynku. To m.in. tym produktom zawdzięczamy 3-procentowy (Nielsen, cała Polska sprzedaż wolumenowa za okres MAT July 2012 vs MAT July 2013, kategoria whisky) wzrost sprzedaży.

Czy może Pan powiedzieć coś więcej o zachowaniu poszczególnych segmentów rynku wódek oraz o sprzedaży Pernod Ricard Polska w tych segmentach?

Ważny jeżeli chodzi o kategorię wódek jest dla Pernod Ricard Polska segment premium, gdzie silną pozycję ma Wyborowa, która notuje wzrosty, pomimo, że sprzedaż wódek premium spadła o 9,5 proc. (Nielsen, , cala Polska sprzedaż wartościowa za okres MAT July 2012 vs MAT July 2013, kategoria wódki, segment premium) my zanotowaliśmy wzrost o 2,4 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH