Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes SRBP: 2018 był ważny dla branży browarniczej pod względem prawnym

Rok 2018 był bardzo ważny dla branży browarniczej pod względem prawnym – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich (SRBP).

Prezes SRBP: 2018 był ważny dla branży browarniczej pod względem prawnym
Andrzej Olkowski fot. SRBP

- Trybunał Sprawiedliwości UE wydał wyrok w sprawie piw z sokiem, miodem, czy innymi nie poddawanymi fermentacji dodatkami. W Polsce – kraju, gdzie takie piwa cieszą się dużą popularnością – wyrok ten odbił się szerokim echem – mówi serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski.

- Najważniejszym wydarzeniem mijającego roku było jednak wejście w życie rozporządzenia, dzięki któremu od początku roku małe browary (do 200 tys. hl rocznej produkcji) mogą korzystać z 50% ulgi w akcyzie. Jestem przekonany, że zmniejszenie obciążeń akcyzowych będzie tworzyć warunki do inwestycji w rozwój browarów - dodaje.

- W naszym przypadku (Browaru Kormoran – przyp. Red.) zmniejszenie podatków było przyczynkiem do inwestycji w nową linię rozlewniczą, budowę stacji propagacji drożdży i znacznych inwestycji w szeroko pojęty dział B+R – mówi też Andrzej Olkowski, który jest jednocześnie prezesem Browaru Kormoran.

Dodaje, że ubiegły, 2018 rok był dobry dla browarów regionalnych nie tylko dzięki m.in. dobrej pogodzie, ale też dzięki przywiązaniu konsumentów do polskiego piwa oraz dalszemu rozwojowi browarów regionalnych. Rynek zanotował wzrost, ale w kolejnych latach może być o to trudno.

Mówi też, że pozycja browarów regionalnych w Polsce jest stabilna, a przyrost liczby klientów szukających piw niebanalnych i smakowitych pozwala im na wzrost. Podkreśla, że największym sprzymierzeńcem branży jest konsument szukający dobrego piwa. Dobrego – znaczy cechującego się unikalnym smakiem, zapachem i oparte o rzemieślnicze standardy tak w zakresie surowców, jak produkcji. Drugim ważnym elementem rozwoju jest różnorodność oferty branży.

Według firmy badawczej Nielsen rodzimi producenci regionalni zwiększyli swój udział w ciągu ostatnich trzech lat z 10,9 proc. do 12,1 proc. Ich wyniki są bardzo różne – jedni tracą udziały, inni zyskują. Z jednej strony piwa regionalne wpisują się w obserwowany od lat trend rosnącego zainteresowania produktami regionalnymi. Z drugiej strony, browary regionalne tracą tych konsumentów, którzy poszukują nowych doznań smakowych i wybierają piwa rzemieślnicze.

Nielsen ocenia, że w Polsce około 83 proc. rynku piwa należy do trzech największych koncernów: Kompanii Piwowarskiej (Asahi Group), Grupy Żywiec (Heineken) i Carlsberg Polska (grupa Carlsberg).  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.208.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.