Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes SRBP: Dla browarów regionalnych 2018 r. był dobry m.in. dzięki przywiązaniu konsumenta

Ubiegły, 2018 rok był dobry dla browarów regionalnych nie tylko dzięki m.in. dobrej pogodzie, ale też dzięki przywiązaniu konsumentów do polskiego piwa oraz dalszemu rozwojowi browarów regionalnych. Rynek zanotował wzrost, ale w kolejnych latach może być o to trudno – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich (SRBP).

Prezes SRBP:  Dla browarów regionalnych 2018 r. był dobry m.in. dzięki przywiązaniu konsumenta
Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich fot. Browar Kormoran

- Mijający rok był dla browarów regionalnych, ale także dla całej branży browarniczej, dobry. Pierwsze podsumowania wskazują, że w roku 2018 zanotowaliśmy niewielki wzrost - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski, który jest też członkiem zarządu Browaru Kormoran.

- Pamiętać jednak trzeba, że nasz rynek piwny jest bardzo stabilny i wzrosty te stanowią raczej odzwierciedlenie aktualnej (corocznej) koniunktury, niż przyrosty wolumenu. W mijającym roku produkcji i sprzedaży piwa sprzyjała pogoda – mieliśmy wyjątkowo długą „ciepłą” porę roku, piłkarski mundial – mimo słabego wyniku naszej reprezentacji oraz siatkarskie mistrzostwa zakończone złotem dla Polski - dodaje.

- Jednak podstawą dobrych wyników branży było przede wszystkim przywiązanie konsumentów do polskiego piwa oraz dalszy rozwój naszych browarów – zwłaszcza tych najmniejszych, który możemy obserwować choćby na sklepowych półkach – wskazuje Andrzej Olkowski.

Podkreśla, że Polska jest piwną potęgą, zarówno pod względem produkcji, jak konsumpcji, jednak w kolejnych latach trudno liczyć na dalsze wzrosty rynku piwa w Polsce.

- Myślę, że w tym względzie trudno liczyć na dalsze wzrosty, zwłaszcza, że w najbliższych latach sytuacja demograficzna będzie miała negatywny wpływ na liczebność grup wiekowych, które najchętniej sięgają po piwo – mówi prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Andrzej Olkowski podkreśla, że jeśli chodzi o produkcję i udział w polskim rynku piwa browarów małych, to trzeba wskazać tu dwa segmenty piw i mówić o dwóch różnych dynamikach.

- Blisko dziesięć lat temu osiągnęliśmy punkt krytyczny. Liczba browarów w naszym kraju była najmniejsza, a udział rynkowy koncernowego eurolagera największy. Ten decydujący o przetrwaniu najmniejszych graczy moment stał się momentem przełomu. Od tego czasu browary regionalne – jako pierwsze, a kilka lat później – browary kraftowe wzięły na swoje barki odpowiedzialność za budowanie zróżnicowanej oferty i szeroko pojętą innowacyjność. Ten segment rynku cechuje się stałym wzrostem, czasami sięgającym nawet dwucyfrowych wartości, a przed nim dalsza perspektywa wzrostu. Jest to widoczne także w zróżnicowaniu piwnej oferty – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.60.248
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.