Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes SRBP: Działania podmiotów, które chcą tylko wykorzystać modę na piwa kraftowe są szkodliwe dla branży

Pozycja browarów regionalnych w Polsce jest stabilna, a przyrost liczby klientów szukających piw niebanalnych i smakowitych pozwala im na wzrost. Nie można jednak tej samej miary przykładać do wszystkich zakładów na rynku. Podmioty, które wyłącznie chcą wykorzystać modę na piwa rzemieślnicze nie notują wzrostów, a ich działania są krótkowzroczne i szkodliwe dla całej branży – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich (SRBP).

Prezes SRBP: Działania podmiotów, które chcą tylko wykorzystać modę na piwa kraftowe są szkodliwe dla branży
Andrzej Olkowski fot. PTWP

Jak browary regionalne radzą sobie z konkurencją na rynku piwa? Czy browary rzemieślnicze to konkurencja czy sprzymierzeniec browarów regionalnych? - Moja ocena rynku browarów regionalnych od kilku lat jest podobna do siebie. Rynek jako całość rozwija się. Pozycja browarów regionalnych jest stabilna, a klienci zżyli się z ulubionymi markami. Natomiast przyrost liczby klientów szukających piw niebanalnych, a przede wszystkim smakowitych pozwala im na wzrost. Oczywiście nie można tej samej miary przykładać do wszystkich zakładów funkcjonujących na rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski.

- Te browary regionalne, które wsłuchują się w oczekiwania klientów i oferują ciekawe piwa warzone z dobrych surowców i według rzemieślniczych standardów rozwijają się dynamicznie i mają przed sobą dobre perspektywy - dodaje.

- Natomiast te podmioty, które wyłącznie chcą wykorzystać modę na piwa rzemieślnicze, bez dania od siebie produktu wysokiej jakości, nie notują wzrostów. Jestem też przekonany, że może udawało im się nabrać klientów, ale działania te okazywały się krótkowzroczne i szkodliwe nie tylko dla tych firm, ale też całej branży. Myślę jednak, że podmioty takie nie spodziewały się, że konsumenci tak szybko połapią się z czym mają do czynienia i zaczną omijać takie piwa stojące na sklepowych półkach – wskazuje też prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

I zaznacza, że w ubiegłym roku powstało Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych skupiające najmniejszych producentów.

- Liczę na to, że ze względu na zbieżność poglądów i interesów, wspólnie będziemy reprezentować ten segment branży piwnej, który pomimo dynamicznego rozwoju ciągle wymaga wsparcia organizacyjnego – mówi Andrzej Olkowski.

Według firmy badawczej Nielsen rodzimi producenci regionalni zwiększyli swój udział w ciągu ostatnich trzech lat z 10,9 proc. do 12,1 proc. Ich wyniki są bardzo różne – jedni tracą udziały, inni zyskują. Z jednej strony piwa regionalne wpisują się w obserwowany od lat trend rosnącego zainteresowania produktami regionalnymi. Z drugiej strony, browary regionalne tracą tych konsumentów, którzy poszukują nowych doznań smakowych i wybierają piwa rzemieślnicze.

Nielsen ocenia, że w Polsce około 83 proc. rynku piwa należy do trzech największych koncernów: Kompanii Piwowarskiej (Asahi Group), Grupy Żywiec (Heineken) i Carlsberg Polska (grupa Carlsberg). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.243.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.