Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes SRBP: Jest szansa na zwiększenie udziału browarów regionalnych w rynku piwa

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-01-2015, 12:08
Prezes SRBP: Jest szansa na zwiększenie udziału browarów regionalnych w rynku piwa
Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich oraz członek zarządu Browaru Kormoran w Olsztynie

- Browary regionalne z pewnością nie stanowią i nie będą stanowiły żadnego zagrożenia dla koncernów, jednak smaczne i wyjątkowe piwa regionalne warzone w tych browarach już teraz odwracają uwagę części konsumentów od masowego jasnego lagera, który jest podstawowym produktem każdego z koncernów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich oraz członek zarządu Browaru Kormoran w Olsztynie.

Zdaniem Andrzej Olkowskiego, rynek browarów regionalnych trzeba widzieć dwutorowo, gdyż część browarów regionalnych oprócz piw regionalnych warzy także piwa mainstreamowe i udziały tych dwóch produktów są trudne do ustalenia.

- Można jednak z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że rynek piw regionalnych cały czas rośnie, a tempo tego wzrostu jest wprost proporcjonalne do tempa wzrostu konsumenckiego zainteresowania wszystkimi produktami regionalnymi. Ponieważ rośnie również świadomość konsumencka, dzięki której coraz lepiej sprzedają się produkty mniej przetworzone, naturalne, ekologiczne oraz te o bardzo krótkim terminie przydatności do spożycia, to i coraz lepiej sprzedają się piwa regionalne - tłumaczy prezes SRBP.

Jak dodaje, udział piw regionalnych uwarzonych w browarach regionalnych ciągle mieści się w całym rynku piwa w wielkościach jednocyfrowych, gdyby jednak doliczyć wszystkie piwa znajdujące się na rynku i próbujące wykorzystać popularność regionalizmu, to wówczas pewnie byłby to już wynik dwucyfrowy.

- W bogatych krajach zachodnioeuropejskich o trochę dłuższej tradycji propagowania żywności regionalnej jej udział sięga 20, a nawet 30 proc., myślę więc, że docelowo mamy szansę osiągnąć prawdziwy, dwucyfrowy wynik, będzie to jednak zależało od wielu czynników niekoniecznie mających bezpośredni związek z piwem, takich jak poziom zarobków, optymizm konsumencki, stabilizacja społeczna, sytuacja międzynarodowa i wielu, wielu innych... - mówi Andrzej Olkowski.

Jego zdaniem, popularność piw z małych browarów wynika z tego samego powodu, z którego popularne są sery, kiełbasy, pieczywo, czy wyroby cukiernicze z małych zakładów. - Są to produkty mniej przetworzone, zawierające mniej substancji dodatkowych lub w ogóle ich nie zawierające i są po prostu smaczne, a często nawet smakowite, więc klienci chętniej je kupują nawet, jeżeli są znacznie droższe. W budowaniu popularności piw regionalnych nieocenioną rolę pełni internet, w którym tysiące fanów wymienia się wiarygodnymi informacjami na temat najróżniejszych piw robiąc im tym najlepszą, bo autentyczną promocję - komentuje Olkowski.

Zaznacza, że konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie piwa. - Obserwuję nawet konsumenckie próby wymuszenia na koncernach podawania konkretnego zakładu, który wyprodukował dane piwo, gdyż nie jest tajemnicą, iż bywa że koncerny produkują to samo piwo w kilku różnych zakładach. W przypadku browarów regionalnych klient ma najczęściej pewność, że piwo oznaczone na etykiecie jako piwo uwarzone w browarze X pochodzi rzeczywiście z tego browaru. Zdarzały się wyjątki od tej reguły, ale rynek szybko zweryfikował takie kombinacje i konsumenci praktycznie je wyeliminowali. Sądzę też, że sporo dobrego zrobi tu znowelizowana ustawa o znakowaniu, która weszła w życie w połowie grudnia 2014, gdyż jest ona jeszcze bardziej restrykcyjna i pomoże konsumentom nie tylko w lepszej ocenie składu, ale także w pełniejszej identyfikacji pochodzenia produktów, w tym i piwa - podsumowuje Andrzej Olkowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kali 12-01-2015, 11:42:
a to stowarzyszenie jeszcze istnieje ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH