Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes SRBP: Mniejsze browary zmierzą się w 2019 r. z większymi wymaganiami konsumentów

Największym sprzymierzeńcem mniejszych browarów jest konsument szukający dobrego piwa, jednak zamiast szukania nowości klienci zaczną wybierać te piwa, które najlepiej spełniają ich oczekiwania. W 2019 roku na rynku zacznie brakować miejsca na piwa średnie, czy nijakie, a rynek powie „sprawdzam” i zacznie weryfikować piwa – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich (SRBP).

Prezes SRBP: Mniejsze browary zmierzą się w 2019 r. z większymi wymaganiami konsumentów
Andrzej Olkowski fot. SRBP

- Chciałbym podkreślić, że największym sprzymierzeńcem branży był konsument szukający dobrego piwa. Dobrego – znaczy cechującego się unikalnym smakiem, zapachem i oparte o rzemieślnicze standardy tak w zakresie surowców, jak produkcji. Drugim ważnym elementem rozwoju była różnorodność oferty - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski.

- Nasz rynek jest przebogaty, a półki uginają się od piwa. Jestem przekonany, że z czasem zaczniemy obserwować spowolnienie ilości piwnych premier. Jednak zamiast szukania nowości klienci zaczną wybierać te piwa, które najlepiej spełniają ich oczekiwania pod względem dostępności, zapachu, smaku oraz coraz precyzyjniej i zindywidualizowanych cech - dodaje.

Mówi, że w rozpoczynającym się roku branża zachowa stabilność, a browary małe będą się rozwijać.

- Myślę jednak, że w 2019 roku na rynku zacznie brakować miejsca na piwa średnie, czy nijakie. W tak dynamicznym rynku zwiększać się będzie świadomość klientów, którzy docenią jakość, pomysłowość, a także stabilność oferowanych piw – mówi Andrzej Olkowski.

- Piwne ciekawostki i ekstrema cały czas będą funkcjonować, ale ich wpływ na rynek będzie się marginalizował. Uważam też, że już w tym roku rynek powie „sprawdzam” i zacznie weryfikować piwa - dodaje.

- Ocenie będzie podlegać staranność produkcji, dla której próbą będzie data przydatności. A najważniejszą próbą będzie zbudowanie stałej grupy konsumentów, których browar zaskarbi sobie smakowitością oferowanych piw oraz filozofią działania, która swój finał znajduje w naszych kuflach – mówi również prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

W Polsce ok. 80-90 proc. rynku piwa należy do trzech największych koncernów: Kompanii Piwowarskiej (Asahi Group), Grupy Żywiec (Heineken) i Carlsberg Polska (grupa Carlsberg). 

Według firmy badawczej Nielsen rodzimi producenci regionalni zwiększyli swój udział w ciągu ostatnich trzech lat z 10,9 proc. do 12,1 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    piwa regionalne RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.