Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Warwinu: Warka Cider walczy o pierwsze miejsce w kategorii cydru

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-05-2014, 11:43
Prezes Warwinu: Konkurencja wzoruje się na marce Warka Cider
Tomasz Iżewski, prezes Warwin SA; fot. P.Pawłowski / ZelaznaStudio

- Cydr to nowa, całkiem odrębna kategoria produktowa, ale nie przybrała jeszcze tak dużych rozmiarów, aby można było mówić o odbieraniu rynku innym produktom. W perspektywie kilku lat cydr z pewnością odbierze klientów piwom, w tym smakowym oraz radlerom – mówi Tomasz Iżewski, prezes Warwin SA, firmy, która jest właścicielem marki Warka Cider.

Jak potwierdza prezes Warwinu, marka Warka Cider jest w zdecydowanej czołówce producentów cydru w Polsce, a walczy o pierwsze miejsce. - Wśród klientów nasz cydr jest najwyżej oceniany, a nasze obserwacje pokazują, że Warka Cider najlepiej rotuje na półkach sklepowych. Patrząc na działania konkurencji widać, że inne firmy wzorują się na nas i naszych rozwiązaniach - choćby opakowaniowych. Przykładem może być Ambra, która początkowo wprowadziła cydr w dużych butelkach, twierdząc, że taki będzie docelowy format tego napoju, po czym obwieściła, że jednak skoncentruje się na mniejszych opakowaniach. Również odniesienie powstających brandów cydrów do regionu w którym są produkowane, wzoruje się na naszej "Warce" - tłumaczy Tomasz Iżewski.

Jego zdaniem, to świadczy o tym, że firma dobrze odczytała potrzeby klientów, a obrany przez nią kierunek jest właściwy.

- Liczymy na to, że wprowadzając cydr w kolejnym wariancie opakowaniowym, wyznaczymy nowy kierunek i pozostaniemy liderem w kreowaniu trendów kategorii cydru - mówi Iżewski.

Nowym opakowaniem cydru Warka Cider będzie jest półlitrowa puszka. - Obserwujemy, że cydr w puszkach jest bardzo popularny na rynku brytyjskim, irlandzkim i w krajach nadbałtyckich. Połowa piwa sprzedawanego w Polsce korzysta właśnie z puszki, co oznacza, że klientom odpowiada ten rodzaj opakowania - mówi prezes.

Jak tłumaczy, w zakresie puszki na razie firma wspomaga się rozlewem zewnętrznym, ale nie wyklucza inwestycji w nową linię w przyszłości.
Jak dodaje, po kilku miesiącach, w których na rynku funkcjonuje cydr w opakowaniach szklanych 0,33 ml oraz 0,75 ml widać, że te mniejsze opakowania były chętniej wybierane. - Jednak wszystko zależy od pory roku. Na jesieni obserwowaliśmy większa sprzedaż cydru w dużych butelkach - mówi Tomasz Iżewski.

Jednak nowe opakowania to nie jedyne nowości w kategorii cydru w Warwinie. Do portfela produktów obejmującego Warka Cider i Warka Perry dołącza właśnie Warka Berry - produkt na bazie cydru o smaku jagodowym z naturalnym aromatem.

- Warka Berry idealnie uzupełnia gamę smakową naszych cydrowych wyrobów. Klienci poszukują różnorodności, co widać na rynkach gdzie cydr znany jest już od dłuższego czasu. Pragniemy wykorzystać ten trend poprzez zaoferowanie klientom nowego orzeźwiającego smaku. Liczymy również na wyznaczenie nowego kierunku na polskim rynku cydru - innowacje są kluczem do jego rozwoju - komentuje Iżewski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH