Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Wyborowa Pernod Ricard: polski rynek jednym z bardziej wymagających, a konsument trudny

Polski rynek alkoholi jest jednym z trudniejszych w Europie. Trwa na nim agresywna walka cenowa, rosną koszty produkcji, a polski konsument jest bardzo trudny. Jednak skończyły się zawirowania związane z podwyżką akcyzy - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Eric Benoist, prezes zarządu Wyborowa Pernod Ricard oraz Pernod Ricard Central Europe.

Prezes Wyborowa Pernod Ricard: polski rynek jednym z bardziej wymagających, a konsument trudny
Eric Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard fot. WPR

Pełny wywiad można przeczytać w strefie premium: „Eric Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard o wynikach, rozwoju i agresywnej walce na rynku (wywiad)”

Według niego na polskim rynku alkoholi mocnych warto zwrócić uwagę na poziom i wrażliwość cen oraz na agresywną walkę cenową, a na razie ta walka niestety się nie skończy. Podkreśla jednocześnie, że Wyborowa Pernod Ricard nie jest zainteresowana udziałem w walce.

- Jednym z wyzwań jest też rosnący koszt produkcji, co jest spowodowane dwoma czynnikami: rosnącymi kosztami surowców, a także kosztami pracy. Mówimy zresztą nie tylko o rosnących kosztach pracy, ale też o braku siły roboczej, a koszty produkcji rosną, a ceny na rynku nie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Eric Benoist.

Polski rynek jest też jednym z trudniejszych w Europie.

- Polski rynek jest jednym z trudniejszych i jednym z bardziej wymagających pod względem wrażliwości cenowej i konkurencyjności. Jednak jest to też rynek rosnący w różnych nowych kategoriach takich jak gin czy rum, szampany, a w takich większych segmentach jak whisky – gdzie rynek rośnie dwucyfrowo i wciąż ma ogromny potencjał – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Eric Benoist.

Na polski rynek alkoholi mocnych od dłuższego czasu negatywny wpływ miała też podwyżka podatku akcyzowego o 15 proc. wraz z początkiem 2014 roku, ale te zawirowania branża ma już za sobą.

- Ta podwyżka podatku akcyzowego wprowadziła zawirowania rynkowe trwające mniej więcej ponad dwa lata, ale rynek już się ustabilizował i - jak można dostrzec w naszych wynikach - zaczął znów rosnąć – mówi Eric Benoist.

Jak można scharakteryzować polskiego konsumenta alkoholi mocnych? - Polacy są bardzo otwarci na nowości, są ciekawi innowacyjnych produktów i sposobów ich serwowania. Szukają nowych doświadczeń bardziej niż konsumenci w innych krajach zachodnich jak np. w mojej rodzimej Francji – mówi Eric Benoist.

- Z drugiej strony, polski konsument jest też bardzo trudny w tym znaczeniu, że trudno go przy sobie zatrzymać i zdobyć jego lojalność. Polscy konsumenci lubią zmieniać produkty, a także kategorie alkoholi. Są mniej lojalni wobec jednej marki, nawet, jeśli ją dobrze postrzegają - dodaje.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    Pernod Ricard RSS ALERT    /    Eric Benoist RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.