Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Wyborowa Pernod Ricard: polski rynek jednym z bardziej wymagających, a konsument trudny

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-09-2017, 15:15
Prezes Wyborowa Pernod Ricard: polski rynek jednym z bardziej wymagających, a konsument trudny
Eric Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard fot. WPR

Polski rynek alkoholi jest jednym z trudniejszych w Europie. Trwa na nim agresywna walka cenowa, rosną koszty produkcji, a polski konsument jest bardzo trudny. Jednak skończyły się zawirowania związane z podwyżką akcyzy - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Eric Benoist, prezes zarządu Wyborowa Pernod Ricard oraz Pernod Ricard Central Europe.

Pełny wywiad można przeczytać w strefie premium: „Eric Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard o wynikach, rozwoju i agresywnej walce na rynku (wywiad)”

Według niego na polskim rynku alkoholi mocnych warto zwrócić uwagę na poziom i wrażliwość cen oraz na agresywną walkę cenową, a na razie ta walka niestety się nie skończy. Podkreśla jednocześnie, że Wyborowa Pernod Ricard nie jest zainteresowana udziałem w walce.

- Jednym z wyzwań jest też rosnący koszt produkcji, co jest spowodowane dwoma czynnikami: rosnącymi kosztami surowców, a także kosztami pracy. Mówimy zresztą nie tylko o rosnących kosztach pracy, ale też o braku siły roboczej, a koszty produkcji rosną, a ceny na rynku nie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Eric Benoist.

Polski rynek jest też jednym z trudniejszych w Europie.

- Polski rynek jest jednym z trudniejszych i jednym z bardziej wymagających pod względem wrażliwości cenowej i konkurencyjności. Jednak jest to też rynek rosnący w różnych nowych kategoriach takich jak gin czy rum, szampany, a w takich większych segmentach jak whisky – gdzie rynek rośnie dwucyfrowo i wciąż ma ogromny potencjał – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Eric Benoist.

Na polski rynek alkoholi mocnych od dłuższego czasu negatywny wpływ miała też podwyżka podatku akcyzowego o 15 proc. wraz z początkiem 2014 roku, ale te zawirowania branża ma już za sobą.

- Ta podwyżka podatku akcyzowego wprowadziła zawirowania rynkowe trwające mniej więcej ponad dwa lata, ale rynek już się ustabilizował i - jak można dostrzec w naszych wynikach - zaczął znów rosnąć – mówi Eric Benoist.

Jak można scharakteryzować polskiego konsumenta alkoholi mocnych? - Polacy są bardzo otwarci na nowości, są ciekawi innowacyjnych produktów i sposobów ich serwowania. Szukają nowych doświadczeń bardziej niż konsumenci w innych krajach zachodnich jak np. w mojej rodzimej Francji – mówi Eric Benoist.

- Z drugiej strony, polski konsument jest też bardzo trudny w tym znaczeniu, że trudno go przy sobie zatrzymać i zdobyć jego lojalność. Polscy konsumenci lubią zmieniać produkty, a także kategorie alkoholi. Są mniej lojalni wobec jednej marki, nawet, jeśli ją dobrze postrzegają - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH