Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Wyborowa Pernod Ricard: to był dobry rok. Wzrosła sprzedaż whisky, wódek i innych kategorii

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2017, 10:31
Prezes Wyborowa Pernod Ricard: to był dobry rok. Wzrosła sprzedaż whisky, wódek i innych kategorii
Eric Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard fot. WPR

Wyborowa Pernod Ricard miała dobry rok, tak samo jak cała Grupa Pernod Ricard. Dynamiczny wzrost zanotował segment whisky, wzrósł też segment wódek, a w szczególności wódek premium, a rozpędu nabrały też takie kategorie jak rum, gin czy wina - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Eric Benoist, prezes zarządu Wyborowa Pernod Ricard oraz Pernod Ricard Central Europe.

Pełny wywiad można przeczytać w strefie premium: „Eric Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard o wynikach, rozwoju i agresywnej walce na rynku (wywiad)”
 

Jakie wyniki zanotowała Wyborowa Pernod Ricard w Polsce w roku obrotowym 2016/2017? Czy to był dobry rok, tak jak dla całej Grupy?

- Tak, to był dobry rok dla Grupy Pernod Ricard, a także dla Wyborowa Pernod Ricard. Polski rynek wódki rozwijał się dobrze i zanotował jednocyfrowy wzrost. Kategoria whisky odnotowała dynamiczny wzrost, podobnie jak w roku ubiegłym. Segment mniejszych kategorii, takich jak rum, gin, aperitify czy wina również nabrały rozpędu – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Eric Benoist.

- Jeśli chodzi o segment wódek to Wyborowa Pernod Ricard zanotowała wzrost równy rynkowemu i wyniósł on 3 proc., jednak znacznie większy wzrost odnotowaliśmy w segmencie wódek top premium i marek takich jak Absolut (21 proc.) czy Ostoya (30 proc.) - dodaje.

- W segmencie whisky wzrost wyniósł 15 procent, a liderem nadal jest marka Ballantines (z 7 proc wzrostem). W ramach tej kategorii, po raz kolejny zanotowaliśmy bardzo silny rozwój marek premium, takich jak Jameson (26 proc.) i Chivas Regal (26 proc.). Jesteśmy też bardzo zadowoleni z wyników mniejszych segmentów jak gin, z dobrze radzącym sobie na rynku Beefeater’em – mówi również serwisowi portalspozywczy.pl Eric Benoist.

I podkreśla, że polski rynek i wyniki Wyborowa Pernod Ricard miały pozytywny wpływ na wyniki grupy Pernod Ricard w Europie.

- Na dobre wyniki całej Grupy wpłynęły głównie rynki takie jak USA, Chiny. W Europie, Polska również przyczyniła się do sukcesu Grupy, szczególnie dzięki dynamicznie rozwijającemu się segmentowi whisky – mówi Eric Benoist.

- Polska jest dla whisky Ballantines trzecim największym rynkiem na świecie, zaraz po Francji i tuż po Hiszpanii. I to też jest powód, dla którego została wybrana jako jeden z pięciu rynków europejskich, na który powróci 12-letnia whisky The Glenlivet. Ponadto np. dla koniaku Martell, Polska jest trzecim rynkiem w Europie - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH