REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes ZPPP Browary Polskie: W 2016 r. rynek piwa w Polsce wzrósł o 2,1 proc.

  • Autor: PAP
  • Data: 16-03-2017, 17:48
Prezes ZPPP Browary Polskie: W 2016 r. rynek piwa w Polsce wzrósł o 2,1 proc.
Guillaume Duverdier, prezes ZPPP Browary Polskie

W ubiegłym roku branża piwowarska w Polsce zanotowała wzrost ilościowy sprzedaży o 2,1 proc. Wyzwaniem dla branży pozostaje zwiększenie sprzedaży w ujęciu wartościowym - poinformował Guillaume Duverdier, prezes ZPPP Browary Polskie.

REKLAMA

Branża piwowarska wzrosty sprzedaży piwa w 2016 roku tłumaczy korzystnymi warunkami atmosferycznymi w I i II kw., efektem Euro 2016 oraz wzrostem dochodu rozporządzalnego.

 

 
W tym samym czasie, sprzedaż w ujęciu wartościowym rosła wolniej niż wolumen, a wzrost ten wyniósł 1,4 proc. Było to spowodowane m. in. rosnącym znaczeniem kanału dyskontów, konkurencją pomiędzy sieciami detalicznymi, a także konkurencją w sektorze piwowarskim. 

W 2017 r. branża - m. in. w związku z inflacją oraz rosnącą ceną aluminium - oczekuje większego wzrostu sprzedaży w ujęciu wartościowym niż wolumenowym.

"W IV kw. 2016 r. nie było luki między wolumenem a wartością. Można zatem oczekiwać, że w I kw. kwartale wartość będzie trochę wyższa. Dlatego jesteśmy przekonani, że w roku 2017 r. będziemy mogli zaobserwować inne tendencje w relacjach między wolumenem a wartością niż przez ostatnie kilka lat" - powiedział Guillaume Duverdier.

"W ciągu ostatnich pięciu lat rosły koszty, a ceny spadały, co stało się ciężarem dla branży. Największym wyzwaniem jest zatem zwiększanie wartości sprzedaży w większym stopniu niż wolumenu" - dodał.

W Polsce słabnie zainteresowanie piwami mocnymi, a Polacy coraz częściej sięgają po piwa bezalkoholowe. W 2016 r. piwa o zawartości alkoholu do 0,5 proc. odnotowały najbardziej dynamiczny wzrost tak wartości (58 proc.), jak i wolumenu sprzedaży (64 proc.). Kolejny rok z rzędu spadki dotknęły natomiast segmentu piw mocnych (spadek ilościowo o 3,3 proc, wartościowo – 4,2 proc.).

Z roczną produkcją na poziomie 40 mln hl Polska jest trzecim największym producentem piwa w Europie. W 2015 r. z tytułu warzenia i sprzedaży tego trunku piwowarzy zasilili Skarb Państwa kwotą 9,9 mld zł. Nieco ponad jedną trzecią tej sumy (3,6 mld zł, czyli ok. 840,09 mln euro) stanowiły wpływy z akcyzy. Dało to Polsce drugie miejsce w Europie, po Wielkiej Brytanii (4.449 mln euro) a przed Francją (830 mln Euro) i Niemcami (676 mln euro), pod względem wartości płaconego podatku akcyzowego od piwa.

Od kilku lat w Polsce spożycie piwa per capita utrzymuje się na stabilnym poziomie, oscylując w granicach 96-98 litrów. Polacy piją przede wszystkim piwo uwarzone w Polsce. Import stanowi zaledwie 2 proc. krajowej konsumpcji.

Z drugiej strony, rośnie eksport polskiego piwa - w latach 2010-2015 wzrost ten wyniósł prawie 70 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH