Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci piwa nie naruszają zasad Kodeksu Etyki Reklamy

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 11-02-2015, 10:43

Instytut Monitorowania Mediów po raz 12 przygotował raport, który analizuje zgodność reklam branży piwowarskiej z Kodeksem Etyki Reklamy. Z opracowania wynika, że w ostatnich trzech miesiącach 2014 roku polscy piwowarzy wyemitowali łącznie 354 nowe reklamy - niemal o połowę mniej niż w kwartale poprzedzającym. Żaden z przekazów nie naruszył zasad Kodeksu Etyki Reklamy.

Sezon jesienno-zimowy, charakteryzujący się spadkiem sprzedaży piwa, to także okres, w którym zauważalnie maleje aktywność jego producentów w zakresie działań promocyjnych. Analizując rodzaj oraz liczbę reklam wyemitowanych w okresie od października do grudnia 2014 r. można wyraźnie zauważyć zmniejszenie liczby reklam telewizyjnych. W IV kwartale ubiegłego roku w telewizji pojawiło się 105 nowych przekazów reklamowych. Dla porównania - w III kwartale wyemitowanych zostało 210 reklam, czyli dokładnie dwa razy więcej. Wśród 354 nowych przekazów, oprócz wspomnianych już reklam telewizyjnych, znalazły się 73 reklamy prasowe, 24 radiowe, 87 internetowych, oraz 65 wielkoformatowych reklam zewnętrznych. Wszystkie przekazy reklamowe zostały poddane analizie pod kątem ich zgodności z zapisami Kodeksu Etyki Reklamy. W stosunku do żadnego z nich nie zostały zgłoszone skargi konsumenckie.

Co więcej, w raporcie podkreślony został fakt, że zdecydowana większość spotów trzech największych producentów piwa, skupionych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie (Kompania Piwowarska SA, Grupa Żywiec SA, Carlsberg Polska SA) opatrzona została dobrowolnie wprowadzonymi przez branżę znakami odpowiedzialnościowymi: "W ciąży nie piję alkoholu", "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oraz "Alkohol - tylko dla pełnoletnich".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.