Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Producenci piwa zawalczą o wyższe marże

Nie jest sztuką sprzedawać dużo z niską marżą. Zwłaszcza gdy rynek nie rośnie. Największe firmy piwowarskie wyciągają wnioski z doświadczeń wyspiarzy - pisze "Puls Biznesu".

Producenci piwa zawalczą o wyższe marże
fot. Grupa Żywiec

Sue Clark, prezes koncernu SAB Miller Europe, do którego w Polsce należy Kompania Piwowarska, przyznaje ma łamach "PB", że " jako przemysł piwowarstwo trochę przespało moment na wprowadzanie innowacji. 

Dane z rynku piwa drugi rok z rzędu nie są szczególnie optymistyczne. Sprzedaż wprawdzie nie spada o 2-3 proc., jak w zeszłym roku, ale po pierwszym półroczu branża była 0,7 proc. na plusie pod względem wolumenu i 0,5 proc. na minusie pod względem wartości. Tak podaje Grupa Żywiec (GŻ). I to niższe marże najbardziej powinny martwić piwowarów.

- Przyszłość nie wygląda bynajmniej ponuro. Podobny scenariusz przerobiliśmy w Wielkiej Brytanii. W latach 70. konsumpcja piwa doszła do sufitu, a konsumenci zaczęli sięgać po inne alkohole. Na szczęście także po piwa z najwyższej półki. W konsekwencji oznaczało to spadek ilości, ale wzrost wartości rynku. Obecnie 40 proc. tego rynku to segment premium i superpremium - mówi w rozmowie z "PB", Sue Clark.

Osiągnięcie takiego wyniku zajęło Brytyjczykom kilkadziesiąt lat. Zdaniem ekspertów polskiego rynku, u nas powinno dojść do tego w krótszym czasie. Na wartym 26 mld zł rynku około 17 proc. stanowi najwyższa półka. Małe regionalne browary odpowiadają, że odkryły ten trend dużo wcześniej i dzięki temu przetrwały.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sue Clark RSS ALERT    /    SAB Miller Europe RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    piwa premium RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • ptr 2014-09-19 18:44:38
    Może by tak na polski rynek przywrócić markę EB? Nawet jak kosztowałby 4 zł to miałby sporą grupę chętnych. Jakoś 10,5 przywrócili i jakoś ma swoich zwolenników. Można? Można.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.243.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.