Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci polskiego cydru nie chcą otwarcia rynku reklamy dla cydru

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-05-2015, 10:36
Producenci polskiego cydru nie chcą otwarcia rynku reklamy dla cydru
fot. shutterstock.com

Część producentów polskiego cydru nie chce otwarcia polskiego rynku reklamy dla cydru i ich zdaniem zamiast na reklamach cydru, można byłoby skupić się na promowaniu marki naturalnego polskiego cydru. Obawiają się produktów „cydropodobnych”.

Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, produkującej wino i cydr, opowiada się za nieotwieraniem polskiego rynku reklamy dla cydru, bo paradoksalnie może to zaszkodzić temu młodemu rynkowi w Polsce.

 - Kiedy dwa lata temu przygotowywaliśmy naszą wizję Cydru Lubelskiego, wydawało mi się, że ważna dla rozwoju idei polskiego cydru będzie możliwość jego reklamy. Dziś jestem zszokowany tym, że wielkie międzynarodowe koncerny browarnicze wprowadzają na polski rynek mieszanki, które nazywają cydrem – mówi Robert Ogór.

- Jeśli wyobrazimy sobie, że otwieramy rynek reklamy po to, by konsument więcej wypił tych mieszanek, to niestety, scenariusz dla polskiego naturalnego cydru i sadowników nie jest dobry. Dlatego dziś zdecydowanie apelujemy o nie otwieranie polskiego rynku reklamy dla cydru. Choć nie jesteśmy małą firmą, nie sprostamy temu, co może się stać, gdyby to branża piwna chciała rozegrać rynek cydru na korzyść produktów cydropodobnych - dodaje.  

Wiceprezes Związku Sadowników RP i producent cydru Tomasz Solis uważa zaś, że zamiast na reklamach można skupić się na promowaniu marki naturalnego polskiego cydru.

- Zamiast reklamy dla koncernów musimy skupić się na wypromowaniu marki naturalnego polskiego cydru. Można przecież przytoczyć przykłady polskich marek serów, alkoholi czy wędlin, które mają wypracowaną światową renomę i bronią się same – mówi Tomasz Solis.

- Marzy mi się taka sława polskiego cydru. Ale widać, że najpierw musi on pokonać pierwsze bariery. Inaczej nie będziemy mieli żadnych szans. To jak walka Dawida z Goliatem. Na dzisiejszych warunkach nie uda nam się walczyć z koncernami. Konieczna jest budowa marki polskiego cydru i jej ochrona: stworzenie odpowiednich warunków dla małych producentów, by mogli pokazać rzeczywiste wartości cydru. Kwestia uproszczenia przepisów i podniesienia rygorów jakościowych jest dla nas bardzo istotną rzeczą. Polski cydr z polskich jabłek – dodaje Solis.

W 2013 roku sprzedaż cydru w Polsce sięgnęła około 2 miliona litrów, podczas gdy w 2014 roku było to już ok. 9-10 miliona litrów. W 2015 roku sprzedaż cydru może podwoić się wobec roku ubiegłego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Przyszły importer cydru 08-06-2015, 12:42:
Panie Ogór, wasze produkty to wyrób cydropodobny. Ten Cydr Lubelski to najgorszy cydr jaki w życiu piłem.
  • Kupiec fmcg 01-06-2015, 13:44:
Ogór SIE BOOOOOOOI potentatów z Francji , Hiszpani i Angliii, i tak przegra..
  • WKURZONY 29-05-2015, 11:04:
TERAZ TO JUZ PRZEGIELISCIE!!!!!!! ROBERT OGÓR TO JEDEN PRODUCENT A NIE KILKU. ON NIE CHCE BO SIĘ BOI KONKURENCJI STO RAZY LEPSZEJ OD NIEGO ALE MAŁO POPULARNEJ. PROSZĘ NIE KŁAMAĆ, BO NIE ZNAM INNEGO PRODUCENTA CO NIE CHCE SIĘ REKLAMOWAĆ.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH