REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci wódki przyjęli politykę nastawioną na wolumen sprzedaży

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-03-2015, 11:25
Producenci wódki przyjęli politykę nastawioną na wolumen sprzedaży

Po podwyżce od początku 2014 roku podatku akcyzowego na alkohole spirytusowe producenci wódki przyjęli politykę nastawioną na wolumen sprzedaży - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Kuc, wiceprezes zarządu firmy doradczej Augeo Ventures.

REKLAMA

- Pod wpływem spadającego popytu oraz presji cenowej konsumentów i kanałów dystrybucji producenci przyjęli politykę cenową nastawioną na wolumen sprzedaży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Kuc, wiceprezes Augeo Ventures.

Podkreśla, że zmiany zachowania konsumentów także mają istotny wpływ na rynek wódki.

- Obserwuje się, że najbardziej lojalnymi konsumentami są osoby starsze, wychowane jeszcze w PRLu. Młodzi konsumenci są z kolei przyzwyczajeni do szerokiej oferty produktowej. Charakteryzują się skłonnością do eksperymentów, nie przywiązują się do konkretnej marki lub kategorii. Piją to, co im w danej chwili smakuje - mówi Piotr Kuc.

- Aktualnie, obserwowanym trendem jest zmniejszenie spożycia wódki ogólnie. Jeżeli konsumenci wybierają wódkę to kupują produkty lepszej jakości (premiumizacja rynku) - dodaje.

Rok 2014 przyniósł zaburzenia na rynku z powodu podwyżki akcyzy na alkohole mocne.

Od początku 2014 roku wzrósł podatek akcyzowy na alkohole mocne o 15 proc. i na początku ubiegłego roku produkcja wódki drastycznie spadła.

Zwiększona produkcja i nasilone zakupy przypadły natomiast na ostatnie miesiące 2013 roku, gdy hurtownicy robili zapasy, aby zdążyć przed podwyżką akcyzy i uniknąć jej skutków.

W ciągu całego 2014 roku producenci wódki w Polsce wyprodukowali łącznie 87,9 miliona litrów wódki czystej w przeliczeniu na 100-proc. alkohol, czyli o 23,8 proc. mniej niż w takim samym okresie 2013 roku.

W 2013 roku produkcja wódki w Polsce wzrosła o ponad 12 proc. i wyniosła 115,4 mln litrów. Taki wzrost w całym 2013 roku był właśnie efektem gwałtownie zwiększonej produkcji w ciągu ostatnich miesięcy roku przed wejściem w życie podwyżki podatku akcyzowego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH