Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci wódki przyjęli politykę nastawioną na wolumen sprzedaży

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-03-2015, 11:25
Producenci wódki przyjęli politykę nastawioną na wolumen sprzedaży

Po podwyżce od początku 2014 roku podatku akcyzowego na alkohole spirytusowe producenci wódki przyjęli politykę nastawioną na wolumen sprzedaży - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Kuc, wiceprezes zarządu firmy doradczej Augeo Ventures.

- Pod wpływem spadającego popytu oraz presji cenowej konsumentów i kanałów dystrybucji producenci przyjęli politykę cenową nastawioną na wolumen sprzedaży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Kuc, wiceprezes Augeo Ventures.

Podkreśla, że zmiany zachowania konsumentów także mają istotny wpływ na rynek wódki.

- Obserwuje się, że najbardziej lojalnymi konsumentami są osoby starsze, wychowane jeszcze w PRLu. Młodzi konsumenci są z kolei przyzwyczajeni do szerokiej oferty produktowej. Charakteryzują się skłonnością do eksperymentów, nie przywiązują się do konkretnej marki lub kategorii. Piją to, co im w danej chwili smakuje - mówi Piotr Kuc.

- Aktualnie, obserwowanym trendem jest zmniejszenie spożycia wódki ogólnie. Jeżeli konsumenci wybierają wódkę to kupują produkty lepszej jakości (premiumizacja rynku) - dodaje.

Rok 2014 przyniósł zaburzenia na rynku z powodu podwyżki akcyzy na alkohole mocne.

Od początku 2014 roku wzrósł podatek akcyzowy na alkohole mocne o 15 proc. i na początku ubiegłego roku produkcja wódki drastycznie spadła.

Zwiększona produkcja i nasilone zakupy przypadły natomiast na ostatnie miesiące 2013 roku, gdy hurtownicy robili zapasy, aby zdążyć przed podwyżką akcyzy i uniknąć jej skutków.

W ciągu całego 2014 roku producenci wódki w Polsce wyprodukowali łącznie 87,9 miliona litrów wódki czystej w przeliczeniu na 100-proc. alkohol, czyli o 23,8 proc. mniej niż w takim samym okresie 2013 roku.

W 2013 roku produkcja wódki w Polsce wzrosła o ponad 12 proc. i wyniosła 115,4 mln litrów. Taki wzrost w całym 2013 roku był właśnie efektem gwałtownie zwiększonej produkcji w ciągu ostatnich miesięcy roku przed wejściem w życie podwyżki podatku akcyzowego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH