Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci wódki znaleźli koło ratunkowe

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 30-08-2014, 11:16
Producenci wódki znaleźli koło ratunkowe

Branża alkoholi mocnych znalazła koło ratunkowe - whisky. Sprzedaż whisky jest odporna nawet na podwyżki akcyzy. Ale ilu producentów, tyle opinii - informuje Puls Biznesu.

Stock Spirits pokazało półroczne wyniki gorsze niż rok temu, ale jest optymistycznie nastawione, jeśli chodzi o prognozy na kolejne miesiące. Z kolei Pernod Ricard miał wyższą sprzedażą za 12 miesięcy, ale wróży wódce złą drugą połowę roku. Obaj gracze stawiają na inne niż wódka kategorie.

Dlaczego szklanka jest do połowy pełna? Chris Heath, prezes Stock Spirits Group (SSP) uważa, że rynek jest w zdecydowanie lepszej kondycji, niż spodziewano się po wprowadzeniu wyższej akcyzy (skurczył się wolumenowo o 3,6 proc., a wartościowo wzrósł o 2,7 proc.). Klienci już się do akcyzy przyzwyczaili, polska gospodarka jest coraz silniejsza, nastroje konsumenckie są najwyższe od czterech lat, a sprzedaż alkoholi jest z nimi powiązana.

Dlaczego zatem szklanka może być do połowy pusta? Guillaume Girard-Reydet, szef Pernod Ricard w Polsce mówi z kolei, że wpływ podwyżki akcyzy zacznie być mocno odczuwalny w drugiej połowie roku. Z powodu ogromnych zapasów zrobionych przed końcem 2013 r. droższe przez wyższą akcyzę produkty pojawiły się w sklepach w maju. Dlatego istotny spadek sprzedaży będzie widoczny w danych w kolejnych miesiącach. Guilliaume Girard-Reydet spodziewa się wolumenowego spadku rynku wódki o 8-9 proc.

Stock Spirits podpisał wcześniej umowę z Beam Suntory na wyłączną dystrybucję jej produktów w Polsce., co - według prezesa SSG - pozwoliło grupie zdobyć 6 proc. udziałów w rynku whisky w Polsce.

W whisky wierzy też Pernod Ricard, choć ta kategoria też jest obłożona wyższą akcyzą. Guillaume Girard-Reydet mówi, że whisky nie jest tak wrażliwa na cenę, a tzw. półka ekonomiczna nie jest tak znacząca. Poza tym w inny sposób odczuwalna jest przez konsumentów podwyżka np. z 60 na 70 zł za butelkę whisky, a w inny z kilkunastu zł do 20 zł za butelkę wódki.

Prezes Pernod Ricard Polska spodziewa się dalszego dwucyfrowego wzrostu rynu whisky i podkreśla, że to whisky i wino pomogą firmie skompensować niekorzystne z powodu wyższej akcyzy zmiany na rynku wódki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • g 02-09-2014, 10:36:
łyski rośnie tylko dlatego że z dna się odbija, ale gdzie jest szczyt to wróżby na Polakach. Jeszcze dochodzi zmienność nastrojów.

Konflikt z Rosją dodatkowo może wpłynąć na nastroje społeczne i do bojkotów "ruskiej wódki" na korzyść bądź niekorzyść "Zachodniej" wódki, najmocniej pewnie polskiej.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.