Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Projekt Cydr Lubelski wkrótce osiągnie próg rentowności

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2015, 13:37
Projekt Cydr Lubelski wkrótce osiągnie próg rentowności
Cydr Lubelski fot. Grupa Ambra

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win oraz Cydru Lubelskiego, zakłada osiągnie w kolejnych kwartałach progu rentowności przez projekt Cydr Lubelski, napój alkoholowy z jabłek, który został wprowadzony do sprzedaży w połowie 2013 roku.

Na razie wsparcie marketingowe dla Cydru Lubelskiego obciążyło wyniki finansowe grupy.

- Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowego rozwoju Cydru Lubelskiego, a przede wszystkim z entuzjastycznego przyjęcia przez konsumentów tej młodej kategorii. Przed nami najważniejszy dla cydru sezon letni, do którego przygotowaliśmy się już w trzecim kwartale zwiększając wydatki na tę markę, co dodatkowo obciążyło wyniki - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Pogorszenie wyniku finansowego w trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015 ma również z tego powodu jednorazowy charakter – dodaje.

- W kolejnym kwartale oraz w następnym roku obrotowym pracować będziemy nad poprawą wyników finansowych, do czego przyczynią się niższe koszty działalności, osiągnięcie progu rentowności projektu Cydr Lubelski, a także zwiększenie efektywności sprzedażowej w kluczowych kanałach dystrybucji – mówi również Robert Ogór.

W III kwartale roku obrotowego 2014/14 zakończonym w marcu 2015 r. Grupa Ambra osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 64,65 mln zł wobec 63,01 mln zł rok wcześniej. Po trzech kwartałach przychody osiągnęły poziom 316,56 mln zł wobec 312,64 mln zł w analogicznym okresie 2013/2014.

Strata netto w trzecim kwartale wyniosła 6,15 mln zł w porównaniu do 3,3 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zysk za trzy kwartały wyniósł 27,59 mln zł wobec 24,16 mln zł rok wcześniej.

 W trzech kwartałach roku obrotowego 2014/2015 Grupa Ambra wypracowała rekordowe 51,4 mln zł operacyjnych przepływów pieniężnych.

 Nadal dynamicznie rosła sprzedaż Cydru Lubelskiego – lidera młodego, szybko rosnącego rynku cydru. Dalszy wzrost sprzedaży odnotowały także brandy Pliska i wódki Baczewski.

 Rekordowe operacyjne przepływy pieniężne wypracowane przez Grupę Ambra były efektem optymalizacji zarządzania zapasami i należnościami. Również sprzedaż aktywów nieoperacyjnych w pierwszym półroczu przyczyniła się do poprawy sytuacji finansowej i spadku zadłużenia.

 Pomimo bardzo dobrej sytuacji finansowej strata netto w trzecim kwartale wyniosła 6,4 mln zł i była o 3,0 mln zł większa niż rok wcześniej. Negatywnie na wyniku finansowym odbiła się zarówno sezonowość sprzedaży, jak i czynniki jednorazowe, takie jak zmiana stanu zapasów czy przyspieszone wydatki na wsparcie marketingowe Cydru Lubelskiego.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Lilka 25-05-2015, 14:09:
Wiedzą co dobre. Jest jeszcze ktoś kto nie pił cydru lubelskiego???

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.