Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

"Prozdrowotny" alkohol zacznie rozpychać się w branży?

Producenci na Zachodzie podkreślają prozdrowotny skład napojów z procentami. Przykłady są też w Polsce, ale nie można o nich mówić. „Dobre dla ciebie”, czyli trend po angielsku nazywany „better-for-you” zawitał do... alkoholi. O tym, że po przejściu przez wiele innych spożywczych kategorii — jak „zdrowsze” przekąski, słodycze itd. zawitał na ten rynek pisze branżowy serwis just-drinks.com. Sypie przykładami ze Stanów Zjednoczonych oraz Europy – informuje „Puls Biznesu".

fot. Shutterstock

Wśród alkoholi z mniejszą zawartością procentów serwis wymienia piwa i „hard seltzers”. Przedstawiciele branży alkoholowej w Polsce, z którymi rozmawiał „Puls Biznesu”, nie znali polskiego określenia na ten drugi napój — to alkohol na bazie gazowanej wody, fermentowego cukru trzcinowego i liści herbaty, owoców czy ziół.

Szybko zajmuje amerykańskie półki — rodząca się kategoria przez 12 miesięcy (zakończonych w czerwcu) miała mieć około 260 mln USD sprzedaży, choć eksperci spodziewali się, że będzie zaledwie krótką modą. Ten nowy rodzaj alkoholu ma dawać w kość browarom, ale i wśród nich dziennikarze just-drinks.com zauważają zainteresowanie zdrowymi składnikami — przywołują przykład polskiego Browaru Fortuna, który wypuścił w tym roku piwo z cascarą (to suszone owoce kawowca, cenione za prozdrowotne właściwości).

Andrzej Olkowski, prezes Browaru Kormoran i szef Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich mówi "Pulsowi Biznesu", że piwo dzięki mikroelementom jest niezłym izotonikiem i dodaje, że wiele browarów regionalnych weszło już w ten „prozdrowotny” trend — rozwijają np. piwa na bazie orkiszu zamiast pszenicy. Jednak ze względu na ograniczenia w promocji nie mają jak tego komunikować. To informacje, które konsument musi sam połączyć, a browarom nie wolno mówić o tym wprost.

Przykłady widać też na wysokoprocentowym rynku. Pernod Ricard, do którego należy Wyborowa, wypuścił na brytyjskim rynku specjalną edycję swoich wódek Absolut zawierających „prawdziwy truskawkowy i jabłkowy sok”, by przemówić do tych konsumentów, którzy cenią sobie naturalne składniki. W Polsce jednak producenci mocnych alkoholi nie szykują się do „prozdrowotnej” rewolucji. Marek Sypek, szef Stock Polska mówi, że naturalne dodatki smakowe czy sokowe, bez sztucznych aromatów, to nie jest nowy trend, ale coś co jest w alkoholach widoczne od dłuższego czasu. Dodaje, że teraz być może przyszedł po prostu czas na ogłaszanie tego i pewnie bardziej jest to nowość w sensie marketingowym niż faktycznie rewolucja w składzie.

Całość w „Pulsie Biznesu”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT    /    zdrowe odżywianie RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • konsument 2018-12-14 10:08:34
    Sypek ale macie wódkę gazowaną, może trzeba zrobić krok dalej i kupić alkoholu z trzciny i spróbować wbić się w trend hard seltzers ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.83.93.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.