Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż netto Pernod Ricard Polska wzrosła o 2 proc. w roku 2012/2013

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2013, 18:37
Przychody Pernod Ricard w Polsce rosną mimo słabego rynku
Wyborowa SA

Pernod Ricard, światowy dystrybutor i producent alkoholi mocnych, w roku finansowym 2012/2013 zakończonym 30 czerwca zanotował 6-procentowy wzrost organiczny zysku z działalności bieżącej. W Polsce sprzedaż netto Pernod Ricard Polska wzrosła o 2 proc.

Wzrost o 2 proc. w Polsce Pernod Ricard zawdzięcza sprzedaży wódki Wyborowa oraz takich marek jak Absolut (wzrost sprzedaży netto o 7 proc.), Chivas Regal (wzrost o 12 proc.) oraz Passport (wzrost 16 proc.).

Globalna wartość sprzedaży grupy Pernod Ricard w roku obrotowym 2012/2013 wyniosła 8,58 miliarda euro.

Segment rynków wschodzących, do którego należy m.in. Polska, utrzymał dwucyfrowe wzrosty.

Polska to jeden z ważniejszych rynków w Pernod Ricard Europe, chociaż bardzo specyficzny z uwagi na charakter rodzimej branży spirytusowej. Wbrew niepokojącym trendom na rynku, pozycja Pernod Ricard Polska jest stabilna.

- Sytuacja w branży alkoholowej bardzo szybko się zmienia. Konkurencja jest bardzo silna, a konsumenci coraz bardziej wymagający. Motywuje nas to do ciągłego doskonalenia naszego portfolio produktów i mechanizmów sprzedażowych - mówi Guillaume Girard-Reydet, prezes zarządu Wyborowa SA oraz Pernod Ricard Polska.

- Ten rok na pewno był interesujący jeżeli chodzi o wódki. Całościowo segment ten maleje, natomiast naszym produktom udało się ten trend wyhamować i odwrócić. To efekt przemyślanej i konsekwentnie realizowanej strategii opartej na wysokiej jakości i adekwatnej cenie. Potwierdzeniem wysokiej jakości naszych marek jest certyfikat, który daje prawo do używania określenia „Polska Wódka/Polish Vodka" zgodnie z nowelizacją ustawy z 13 stycznia 2013 roku. Oznaczeniem geograficznym „Polska Wódka" mogą się pochwalić cztery wódki z naszego portfolio: Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz oraz Premium, wszystkie one produkowane są z surowców pochodzących z Polski - dodaje.

Pernod Ricard Polska to część globalnego holdingu Pernod Ricard, obecnego na ponad 70 rynkach świata.

Grupa Pernod Ricard rozwija się poprzez wzrost organiczny jak również akwizycje wzmacniające portfolio: Seagram (2001), Allied Domecq (2005) Vin&Sprit (2008). Koncern jest producentem, właścicielem i dystrybutorem takich marek alkoholi jak m.in.: Absolut Vodka, Ballantine's, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob's Creek, G.H. Mumm, polskie wódki Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Exquisite Wyborowa oraz wiele innych marek globalnych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH