Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przyszłość dla segmentu wódek to premiumizacja i smaki

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-05-2015, 10:26
Przyszłość dla segmentu wódek to premiumizacja i smaki

Sektor spirytusowy w Polsce zmaga się z wieloma wyzwaniami. Czysta wódka traci na popularności, choć nadal jest najczęściej kupowanym mocnym alkoholem. Jednak czasy, gdy popyt na "czystą" mocno rósł już raczej nie wrócą. Producenci wódki szukają więc sposobów na zwiększanie sprzedaży i stawiają na premiumizację i alkohole smakowe.

Od momentu, gdy polski rząd zdecydował o podwyżce podatku akcyzowego na alkohole mocne o 15 proc. od początku 2014 roku producenci wódki w Polsce dwoją się i troją, aby ich sprzedaż i przychody nie spadały na i tak trudnym rynku alkoholi mocnych w Polsce. Wymyślają coraz to nowe propozycje dla konsumentów.

Sektor spirytusowy coraz głośniej mówi więc o premiumizacji (sprzedaż produktów lepszej jakości) oraz o alkoholach smakowych. To odpowiedź nie tylko na zmieniające się gusta konsumentów, ale też na przeciwności losu takie jak właśnie podwyżka akcyzy na alkohole mocne od początku 2014 roku.

Poziom konkurencji w tym segmencie też znacząco wzrósł i ostatnie lata charakteryzowały się mocnym nastawieniem większości graczy na udział ilościowy w rynku. Podwyżka akcyzy na napoje spirytusowe tylko ten trend zaostrzyła.

Trzech największych graczy, skupionych przede wszystkim na kategorii szeroko rozumianych wódek, czyli Stock Spirits Group, CEDC oraz Grupa Belvedere, odpowiadało w 2013 roku za prawie 72 proc. wolumenu sprzedaży napojów spirytusowych w Polsce.

Podwyżka akcyzy miała stosunkowo najmniejszy wpływ na segment top premium, a najprawdopodobniej najsilniej stracił segment ekonomiczny, dlatego segment wódek top premium, a być może i premium będzie rozwijał się coraz mocniej.

Producenci będą odchodzić od strategii nakierunkowanych wyłącznie na udział rynkowy, koncentrując się na zyskowności, co przełoży się na mniejsze wolumeny, ale wyższą wartość sprzedaży.

Polacy coraz chętniej sięgają po produkty alkoholowe o niższej mocy i o ciekawych smakach, a równocześnie temu trendowi towarzyszy stały wzrost zainteresowania produktami z segmentu premium. Polacy coraz chętniej sięgają po alkohole z wyższej półki, gdzie liczy się jakość. To skłania producentów do wprowadzania na rynek coraz to nowych produktów.

Najlepszą, jeśli nie jedyną drogą podnoszenia wartości marki jest dziś więc premiumizacja - trend, który coraz wyraźniej dyktuje kierunki zmian na rynku alkoholi i będzie dominował na nim w najbliższych latach. Wyedukowani konsumenci stają się coraz bardziej wymagający i otwarci na nowości, poszukują oryginalnych produktów. Zmiana struktury spożycia i nowe zwyczaje konsumenckie wymuszają także kreatywność: rozszerzanie oferty o zupełnie nowe kategorie produktów - innowacje, by w pełni sprostać oczekiwaniom klientów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH