Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Przyszłość dla segmentu wódek to premiumizacja i smaki

Sektor spirytusowy w Polsce zmaga się z wieloma wyzwaniami. Czysta wódka traci na popularności, choć nadal jest najczęściej kupowanym mocnym alkoholem. Jednak czasy, gdy popyt na "czystą" mocno rósł już raczej nie wrócą. Producenci wódki szukają więc sposobów na zwiększanie sprzedaży i stawiają na premiumizację i alkohole smakowe.

Przyszłość dla segmentu wódek to premiumizacja i smaki

Od momentu, gdy polski rząd zdecydował o podwyżce podatku akcyzowego na alkohole mocne o 15 proc. od początku 2014 roku producenci wódki w Polsce dwoją się i troją, aby ich sprzedaż i przychody nie spadały na i tak trudnym rynku alkoholi mocnych w Polsce. Wymyślają coraz to nowe propozycje dla konsumentów.

Sektor spirytusowy coraz głośniej mówi więc o premiumizacji (sprzedaż produktów lepszej jakości) oraz o alkoholach smakowych. To odpowiedź nie tylko na zmieniające się gusta konsumentów, ale też na przeciwności losu takie jak właśnie podwyżka akcyzy na alkohole mocne od początku 2014 roku.

Poziom konkurencji w tym segmencie też znacząco wzrósł i ostatnie lata charakteryzowały się mocnym nastawieniem większości graczy na udział ilościowy w rynku. Podwyżka akcyzy na napoje spirytusowe tylko ten trend zaostrzyła.

Trzech największych graczy, skupionych przede wszystkim na kategorii szeroko rozumianych wódek, czyli Stock Spirits Group, CEDC oraz Grupa Belvedere, odpowiadało w 2013 roku za prawie 72 proc. wolumenu sprzedaży napojów spirytusowych w Polsce.

Podwyżka akcyzy miała stosunkowo najmniejszy wpływ na segment top premium, a najprawdopodobniej najsilniej stracił segment ekonomiczny, dlatego segment wódek top premium, a być może i premium będzie rozwijał się coraz mocniej.

Producenci będą odchodzić od strategii nakierunkowanych wyłącznie na udział rynkowy, koncentrując się na zyskowności, co przełoży się na mniejsze wolumeny, ale wyższą wartość sprzedaży.

Polacy coraz chętniej sięgają po produkty alkoholowe o niższej mocy i o ciekawych smakach, a równocześnie temu trendowi towarzyszy stały wzrost zainteresowania produktami z segmentu premium. Polacy coraz chętniej sięgają po alkohole z wyższej półki, gdzie liczy się jakość. To skłania producentów do wprowadzania na rynek coraz to nowych produktów.

Najlepszą, jeśli nie jedyną drogą podnoszenia wartości marki jest dziś więc premiumizacja - trend, który coraz wyraźniej dyktuje kierunki zmian na rynku alkoholi i będzie dominował na nim w najbliższych latach. Wyedukowani konsumenci stają się coraz bardziej wymagający i otwarci na nowości, poszukują oryginalnych produktów. Zmiana struktury spożycia i nowe zwyczaje konsumenckie wymuszają także kreatywność: rozszerzanie oferty o zupełnie nowe kategorie produktów - innowacje, by w pełni sprostać oczekiwaniom klientów.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    alkohole mocne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.31.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.