Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PSL ma projekt zmian w przepisach o reklamie cydru

  • Autor: PAP
  • Data: 12-08-2014, 08:33

Umożliwienie reklamowania cydru oraz perry (gruszkowego odpowiednika) proponuje PSL. Reakcją na rosyjskie embargo powinno być wsparcie polskiego sektora owoców - uważa rzecznik Stronnictwa Krzysztof Kosiński. Ludowcy przygotowali projekt odpowiednich zmian w przepisach.

Ze względu ma rosyjski zakaz importu m.in. owoców, w tym jabłek, z inicjatywą zmiany w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, wystąpili już też senatorowie PO. Ponadto swój projekt zmian w prawie, które umożliwią reklamę cydru, tak jak piwa przygotowało też Ministerstwo Gospodarki.

Projekt PSL nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ma celu umożliwienie reklamy cydru i perry na zasadach przewidzianych dla piwa. Zgodnie z obecnymi przepisami reklama piwa obwarowana jest szeregiem warunków, w tym m.in. reklama i promocja piwa nie może być prowadzona: w telewizji, radiu, kinie i teatrze między godziną 6 a 20, z wyjątkiem reklamy prowadzonej przez organizatora imprezy sportu wyczynowego lub profesjonalnego w trakcie trwania tej imprezy.

"W uzasadnieniu projektu zwracamy uwagę na podobieństwo cydru i perry - których reklama jest zakazana - do piwa, które z kolei reklamować można. Zarówno cydr, perry, jak i piwo mają niską zawartość alkoholu, sprzedawane są w podobnych butelkach, dlatego obecne różnice w zakresie możliwości reklamowania nie są racjonalne" - stwierdził Kosiński.

Polityk PSL uważa też, że reakcją na rosyjskie embargo powinno być silne wsparcie dla polskiego sektora owoców. Kosiński stwierdził, że według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat rynek cydru może stanowić 2,5 proc. rynku piwa, czyli produkcję około 90 milionów litrów cydru. "Jeśli przyjmiemy, że z jednego kilograma jabłek uzyskuje się około 0,9 litra cydru, to możliwe będzie zagospodarowanie około 100 tys. ton jabłek. Dlatego też promocja cydru, jego reklama, będzie pozytywnie oddziaływała na rynek jabłek" - powiedział rzecznik PSL.

Według Kosińskiego PSL zależy na szybkim i sprawnym uchwaleniu zmian w prawie, "dlatego ścieżka poselska będzie znacznie szybsza niż na przykład projekt senatorów PO o podobnym zakresie zmian". Rzecznik ludowców zaznaczył, że w swym projekcie PSL mówi nie tylko o cydrze, ale także o perry, do którego produkcji wykorzystywane są gruszki. Dodał, że ludowcy liczą na wsparcie projektu przez wszystkie partie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH