Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pub idealny, czyli gdzie i jakie piwo smakuje Polakom najbardziej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2017, 16:29
Pub idealny, czyli gdzie i jakie piwo smakuje Polakom najbardziej
fot. Shutterstock

Dla blisko połowy miłośników piwa, dobry lokal to miejsce, w którym zawsze można spotkać znajomych i gdzie z chęcią zabierają bliskich. Aż 2/3 badanych stawia na szerokie portfolio piwne danego miejsca. Polacy wybierają też najczęściej piwa lager i pils – wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę Żywiec.

Według badania Grupy Żywiec przeprowadzonego w kwietniu na pozytywną opinię o lokalu wpływa wiele elementów. Bardzo ważnym czynnikiem są ludzie, bo piwo najlepiej smakuje w towarzystwie.

Ponad 42% birofilów lubi odkrywanie i odwiedzanie różnych miejsc w gronie przyjaciół, a blisko połowa ankietowanych twierdzi, że dobry pub, to miejsce, w którym zawsze można spotkać znajomych.

Przyjemne otoczenie to podstawa, ale to nie wszystko. Żaden piwosz nie obejdzie się bez kufla swojego ulubionego piwa. Ok. 2/3 badanych twierdzi, że szerokie portfolio, to rzecz, która świadczy o jakości lokalu. 

W jakich stylach piwnych gustują badani?

Wchodząc do dobrego lokalu na pewno napotkamy wielbicieli jasnego pełnego. Lager i Pils to najczęściej wybierane piwo, sięga po nie 4 na 10 badanych. Znajdziemy w nim również zwolenników nowofalowych IPA i APA (30%), a także fanów Saisona, Witbiera oraz Pszenicznego (11%).

Co ciekawe, największe wymagania względem stylów piwa mają osoby w wieku 26-29 lat. To właśnie oni najczęściej schodzą z utartego szlaku i eksperymentują z gatunkami spoza standardowego kanonu. Starsi mają natomiast większy sentyment do piwa lanego.

Co sprawia, że chcą wracać do ulubionego pubu?

Konsumpcji złotego trunku powinna towarzyszyć odpowiednia oprawa, na co również zwrócili uwagę badani.

Blisko 40% osób lubi lokale z ciekawą stylistyką – przyjemny wystrój i klimat wnętrza sprawia, że czują się w nim dobrze. Co zaskakujące, jedynie 9 na 100 badanych twierdzi, że w lokalu potrzebny jest telewizor plazmowy lub rzutnik do oglądania sportu.

Jak wykazują badania, bardzo ważnym elementem jest natomiast odpowiednia muzyka. Prawie 88% fanów piwa, stwierdzi, że właściwie dobrane dźwięki powinny stanowić tło do rozmów, a nie w nich przeszkadzać. Tylko 18% birofilów wybiera lokale, w których odbywają się koncerty i jest zdecydowanie głośniej.

Jak wiele miłośnik piwa jest wstanie za nie zapłacić?

2/3 badanych osób w wieku 18-25 lat wydaje na piwo nie więcej niż 7 zł, zaś niemal połowa ich starszych kolegów w wieku 40-49 lat jest skora zapłacić za nie ponad 10 zł. Obie grupy są natomiast zgodne co do tego, że dobremu piwu powinno towarzyszyć świeże i przygotowane na miejscu jedzenie (64% badanych).

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce, powiązany z Grupą Heineken. W 2016 roku Grupa Żywiec sprzedała 11,7 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lakas 26-05-2017, 10:52:
ja zawsze mam piwko, takie jakie jest pod ręką, ale najbardziej przepadam za perłą, z kumplami w sobotę to zazwyczaj to pijemy

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 046) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.