Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PZU nie chce aktywów SABMillera; na liście pięciu oferentów

  • Autor: reuters/marketwatch.com/portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2016, 14:21
PZU nie chce aktywów SABMillera; na liście pięciu oferentów
fot. Kompania Piwowarska

PZU nie jest zainteresowany kupnem aktywów SABMillera sprzedawanych przez koncern Anheuser-Busch InBev, w tym m.in. Kompanii Piwowarskiej. Do kolejnej rundy negocjacji przeszło pięć ofert.

- Nie mamy intencji inwestowania w ten sektor. Naszym celem nie jest bycie udziałowcem aktywów piwowarskich, ponieważ skupiamy się na naszym core biznesie – powiedział prezes PZU Michał Krupiński.

Według wcześniejszych doniesień agencji Reuters, przynajmniej sześć ofert zostało złożonych na zakup marek piwnych z Europy Środkowo-Wschodniej należących do przejętego przez AB InBev - koncernu SAB Miller, a wśród nich mała być też m.in. oferta firmy ubezpieczeniowej PZU złożona wspólnie z grupą Maspex oraz węgierskim MOL-em.

Portalspozywczy.pl prosił o komentarz grupę Maspex, jednak na razie nie udało nam się uzyskać komentarza.

Według Reutersa wśród chętnych był też amerykański Bain Capital z Advent International, konsorcjum funduszu private equity KKR wraz z Mid Europa Partners, szwajcarski wehikuł inwestycyjny Jacobs Holdings wraz z kanadyjskim funduszem emerytalnym PSP Investments, japoński producent piwa Asahi Holdings, a także oferta PPF Group - czeskiej grupy inwestycyjnej. Zainteresowanie jest jednak większe.

Z kolei marketwatch.com informuje powołując się na swoje źródła, że odbyła się już druga tura ofert, do której przeszły oferty złożone przez pięciu oferentów, a każdy z nich oferuje znacznie więcej niż pięć miliardów euro za sprzedawane aktywa należące do SABMMillera. Wśród oferentów są: japoński Asahi Group Holdings Ltd., konsorcjum Bain Capital i Advent International, czeska grupa inwestycyjna PPF Group, China Resources (producent najlepiej sprzedającego się na świece piwa Snow) oraz szwajcarski Jacobs Holdings AG wraz z kanadyjskim funduszem PSP Investments.  

Marketwatch.com informuje też, że do drugiej tury zostali wybrani oferenci spośród co najmniej 10 ofert. Do drugiej tury nie przeszły np. CVC Capital Partners oraz oferta KKR & Co.

Zgodnie z wytycznymi europejskich urzędów regulacji, na sprzedaż wystawiono środkowoeuropejskie marki piwa: należące do Kompanii Piwowarskiej (Tyskie, Lech i Żubr), Pilsner Urquell w Czechach, Topvar na Słowacji, Ursus w Rumunii i Dreher na Węgrzech. Kolejna runda wyboru ofert może zakończyć się przed Bożym Narodzeniem, zaś zamknięcie sprzedaży może nastąpić na wiosnę 2017 r.

 Środkowoeuropejskie aktywa SABMiller (Kompania Piwowarska oraz czeski Pilsner Urquell, węgierski Dreher, rumuński Ursus czy słowacki Topvar) wyceniane są na ponad 5 mld USD.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jacooob 14-11-2016, 18:58:
Informacje które napływają są trochę dziwne -dlatego fajnie jeżeli Maspex rozjaśniłby sprawę. Ja biorę pod uwagę 2 możliwości:
1) Maspex, MOL złożyli ofertę nie z PZU a z PFR (Polskim Funduszem Rozwoju), po prostu pojawił się jakiś błąd w info dla/ od Reutersa - prezes PZU powiedział na konferencji, że ich to nie interesuje bo nie składali oferty - to jest dla mnie optymistyczne -raz że PFR jest bardziej właściwy do współfinansowania takiego przejęcia a dwa że wszystko się zgadza,
2) druga możliwość -mam nadzieję że to nie jest prawda bo wtedy trochę mnie przerazi funkcjonowanie spółek SP- to złożenie oferty przez PZU wraz z Maspexem i MOL. PZU po złożeniu po prostu się nagle wycofało, więc oferta nie przeszła do dalszych negocjacji, a wtedy rodzi się pytanie szczególnie ważne dla partnerów PZU skąd taka nagła zmiana o 180 stopni...Jeżeli okazało się że cena którą trzeba będzie wyłożyć jest za wysoka to po prostu trzeba było to powiedzieć w sposób jasny i czytelny a nie ogłaszać po złożonej ofercie że ich nie interesują aktywa piwne (bo partnerzy i akcjonariusze mogli być zdziwieni :))
A w ogóle wg mnie jest się o co bić - pojawiła się możliwość kupna kilku naprawdę rozpoznawalnych marek piwa o sporym udziale w rynku polskim, czeskim, węgierski, rumuńskim, słowackim. Mało kto jeszcze jakiś czas temu przypuszczał że pojawi się możliwość wejścia w rynek piwa, który był podzielony między 3 gigantów. Ciekawy pomysł startu Maspexu wraz z MOL, które mogłyby się podzielić markami po przejęciu -wydawał się bezpieczniejszy niż start z PPFem (który co ciekawe walczy sam i jeszcze przeszedł do dalszego etapu). Jeżeli rzeczywiście okaże się że PZU się wycofał to będzie też zgrzyt w przyjaźni polsko -węgierskiej... Wszystko to domniemania więc fajnie jeżeli Maspex wydałby krotki ale treściwy komunikat.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.