Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport: Większa aktywność reklamowa producentów piwa w III kw.

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 14-11-2013, 15:32

W III kwartale 2013 roku branża piwowarska wyemitowała łącznie 562 nowych przekazów reklamowych. Żadna z reklam piwa wyemitowanych w okresie 1 lipca - 30 września nie naruszyła zasad Kodeksu Etyki Reklamy - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Kolejna edycja raportu przygotowanego przez IMM wskazuje na większą ilość przekazów reklamowych branży piwowarskiej w porównaniu do poprzedniego kwartału. Większa aktywność dotyczy zwłaszcza reklamy zewnętrznej - w outdoorze w analizowanym okresie pojawiło się trzykrotnie więcej przekazów promujących piwo. Wszystkie nowe reklamy wyemitowane w trzecim kwartale 2013 roku - 53 prasowe, 101 internetowe, 210 telewizyjne, 38 radiowe oraz 160 outdoorowych - zostały poddane analizie pod kątem ich zgodności z zapisami Kodeksu Etyki Reklamy.

Z raportu przygotowanego po raz siódmy przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że w trzecim kwartale bieżącego roku branża piwowarska wyemitowała łącznie 562 nowych przekazów reklamowych - o ponad 100 więcej, niż miało to miejsce w poprzednim kwartale, tj. miesiącach kwiecień - czerwiec. Większa aktywność reklamowa producentów piwa w tym okresie wynika ze specyfiki miesięcy letnich, na które przypada większość rocznej sprzedaży najpopularniejszego na polskim rynku napoju alkoholowego. Na analizowanym III kwartale zakończy się okres ofensywy reklamowej. Zapowiedzią stabilizacji jest wrzesień, w którym odnotowano znaczny spadek aktywności promocyjnej w porównaniu do lipca i sierpnia.

Wśród wyemitowanych przez branżę piwowarską reklam można wyróżnić przekazy komunikujące sponsoring imprez plenerowych, sportowych i muzycznych oraz przekazy opisujące produkty. Wyemitowane reklamy produktowe wspierały uznane już marki, jak i rynkowe nowości, spośród których większość stanowiły tzw. beer miksy, czyli mieszanki piwa z lemoniadą.

Raport Instytutu Monitorowania Mediów potwierdza, że wszystkie reklamy piwa wyemitowane w III kwartale 2013 roku spełniają wytyczne Kodeksu Etyki Reklamy. Przekazy reklamowe branży wyróżniają się jasnością sformułowań, która determinuje łatwość ich odbioru i zrozumienie przez odbiorców. Co więcej, zdecydowana większość spotów reklamowych firm zrzeszonych w Związku Browary Polskie (Kompania Piwowarska SA, Grupa Żywiec SA, Carlsberg Polska SA) została opatrzona znakami odpowiedzialnościowymi "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" i "Alkohol - tylko dla pełnoletnich".

Autorzy raportu wskazują, że spośród wszystkich nowych reklam piwa, wątpliwości budzić może jedynie przeprowadzona w Internecie promocja konkursu jednego z producentów, w ramach której nagradzano propozycje tras rowerowych. Pomimo braku wyraźnej niezgodności tej reklamy z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy, kojarzenie piwa z wycieczkami rowerowymi jest według autorów raportu dość kontrowersyjnym zestawieniem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH