Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Reklamy alkoholu trudne do okiełznania

Mimo że polskie przepisy pozwalają jedynie na reklamę piwa, to z 70 skarg w sprawie łamania zakazu promocji alkoholu tylko 3 zakończyły się ukaraniem sprawcy - informuje Gazeta Prawna.

Reklamy alkoholu trudne do okiełznania
fot. shutterstock

Jak podaje Gazeta Prawna, w jednym z kolorowych tygodników ukazała się reklama cydru. Prokurator umorzył sprawę, nie znajdując znamion czynu zabronionego. W uzasadnieniu napisał, że pracownik tygodnika wytłumaczył, iż „reklama napoju o zawartości 4,5 proc. alkoholu nie jest zakazana, bo dotyczy trunku słabszego niż piwo, które można reklamować”. Do tego została zamieszczona „w celu wspierania rodzimego rolnictwa, jako odpowiedź na rosyjskie embarga na polskie jabłka”. Takie sytuacje, zdaniem PARPA, są nagminne. 

Jakie sprawy zakończyły się karami? Paradoksalnie wcale nie te dotyczące promocji w telewizji czy radiu, tylko na profilach facebookowych. Najdotkliwszą karę otrzymał administrator profilu klubokawiarni w Iławie, gdzie reklamowano whisky. W 2015 r. nałożono na niego 10 tys. zł grzywny. Na inny profil za reklamowanie wódki nałożono karę w postaci… zakazu reklamy.

Całość w Gazecie Prawnej

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

reklama piwa RSS ALERT    /    reklama alkoholu RSS ALERT    /    reklama cydru RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.153.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.