Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Reklamy piw wyróżnione za poszanowanie i kulturę języka polskiego

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 17-06-2015, 13:41

Po raz pierwszy w historii Rada Programu Mistrz Mowy Polskiej wręczyła Honorowe Wyróżnienie dla marek. Należące do Kompanii Piwowarskiej marki piw Tyskie i Żubr zostały nagrodzone za poszanowanie tradycji i kultury języka polskiego w prowadzonych kampaniach reklamowych.

Mistrz Mowy Polskiej to program społeczny, którego celem jest popularyzacja języka polskiego i uhonorowanie nagrodami osób, które według powszechnie uznanych kanonów, zasługują na miano Mistrzów Mowy Polskiej.

Po raz pierwszy, podczas jubileuszowej XV edycji konkursu, Rada doceniła także kampanie reklamowe marek Żubr i Tyskie wręczając honorowe wyróżnienie Kompanii Piwowarskiej.

- Podczas tworzenia naszych kampanii dużą wagę przywiązujemy nie tylko do kreacji, ale także do języka. Dziś kiedy bardzo popularne jest wtrącanie i używanie kolokwializmów czy zapożyczeń z języków obcych szczególnie ważne jest dbanie o kulturę języka polskiego i jego tradycję. Jako lider branży czujemy się odpowiedzialni aby tak właśnie postępować, jednocześnie nie rezygnujemy z dowcipu i humoru, bawiąc się słowami – mówi Aleksandra Zarychta-Kuzalska, kierownik ds. PR marek Kompani Piwowarskiej.

Językoznawcy, literaturoznawcy i socjologowie języka wręczając wyróżnienia zwrócili uwagę na poszanowanie dla tradycji i kultury języka polskiego w reklamach obu marek.

– Godnym wszelkich pochwał i wyróżnień są przedsięwzięcia, takie jak kampanie reklamowe piwa Tyskie i Żubr. Są one – nie waham się rzec - perełką w zalewie wszechobecnej kultury masowej. Pierwsza z nich uświadamia, że - tak jak pisał niegdyś Mikołaj Rej: „ ..Polacy nie gęsi i swój język mają”, język niełatwy ale piękny, druga natomiast to swego rodzaju zabawa językiem polskim. Odkrywajmy go więc i bawmy się nim, ale mówmy  tak, aby powiedzieć coś mądrze i pięknie jednocześnie. Gratulujemy pomysłodawcom reklam i czekamy na kolejne odsłony – mówi Edyta Tybura, Koordynator Programu Społecznego Mistrz Mowy Polskiej. 

Żubr, w swych kampaniach, sięga po gry językowe i dwuznaczne skojarzenia. Twórcy spotów reklamowych od lat pokazują, że językiem można się bawić, a komunikaty marketingowe mogą być lekkie i intrygujące. Krótkie hasła połączone z charakterystyczną kreacją pokazującą świat zwierząt powodują, że reklamy Żubra są jednymi z najbardziej popularnych i lubianych przez konsumentów. Wiele haseł wykorzystywanych w kampaniach weszło do codziennego języka jak choćby kultowe: „Żubr występuje w puszczy” czy „Dobrze posiedzieć przy Żubrze” i „Żubr podchodzi do grilla”.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH