Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Reklamy piwa w IV kw. 2013 r. były mniej intensywne

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-02-2014, 12:33
Reklamy piwa w IV kw. 2013 r. były mniej intensywne

Branża piwna w czwartym kwartale 2013 roku wykazała najmniejszą aktywność reklamową w skali roku - wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.

W miesiącach październik - grudzień polscy piwowarzy wyemitowali łącznie 244 nowe reklamy - niemal o połowę mniej niż w kwartale trzecim.

Raport analizujący aktywność reklamową producentów piwa został przygotowany przez IMM po raz ósmy. Jego celem jest analiza zgodności reklam branży piwowarskiej z Kodeksem Etyki Reklamy.

Spokój po intensywnym sezonie letnim

W czwartym kwartale 2013 roku branża piwowarska wyemitowała 35 reklam prasowych, 56 internetowych, 2 radiowe, 115 telewizyjnych oraz 36 wielkoformatowych reklam zewnętrznych.

Łączna liczba nowych przekazów reklamowych branży - 244 reklamy, stanowi o znacznym zmniejszeniu aktywności promocyjnej piwowarów, zauważalnej zwłaszcza w ostatnim miesiącu roku - w grudniu we wszystkich mediach wyemitowano zaledwie 51 spotów reklamowych piwa.

Znacznie mniejsza aktywność reklamowa producentów piwa w stosunku do trzeciego kwartału, w którym wyemitowano 562 nowe reklamy, wynika z zakończenia sezonu piwnego, na który rocznie przypada ok. 40 proc. sprzedaży piwa.

Sezon zimowy, w którym sprzedaż piwa jest mniejsza, charakteryzuje się zmniejszoną intensyfikacją działań promocyjnych producentów piwa.

Przemysł stawia na konsumenta

Wśród wyemitowanych przez branżę piwowarską reklam przeważały przekazy adresowane bezpośrednio do konsumentów, które przybierały kształt konkursów, kampanii, szkoleń, aplikacji itp.

W raporcie IMM podkreślony został fakt, że zdecydowana większość spotów reklamowych firm zrzeszonych w Związku Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska) opatrzona została znakami odpowiedzialnościowymi - „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oraz „Alkohol - tylko dla pełnoletnich". Umieszczenie znaków na materiałach reklamowych, spotach telewizyjnych oraz opakowaniach jednostkowych i zbiorczych piwa stanowi dobrowolną, samoograniczającą inicjatywę Związku Browary Polskie.

Wszystkie reklamy wyemitowane w czwartym kwartale 2013 roku zostały poddane analizie pod kątem ich zgodności z zapisami Kodeksu Etyki Reklamy i tylko w stosunku do dwóch reklam zostały zgłoszone skargi konsumenckie.

Samoregulacja przemysłu piwowarskiego

Opracowywany od 2012 roku raport Instytutu Monitorowania Mediów jest formą dobrowolnej samoregulacji przemysłu piwowarskiego w zakresie odpowiedzialnej reklamy oraz informacji konsumenckiej.

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH