REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Richard Hayes, dyrektor sprzedaży i marketingu Stock Spirits Group – pełna rozmowa

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2015, 16:15
Richard Hayes, dyrektor sprzedaży i marketingu Stock Spirits Group – pełna rozmowa
Richard Hayes, dyrektor sprzedaży i marketingu Stock Spirits Group fot. SSG

Richard Hayes, dyrektor sprzedaży i marketingu Stock Spirits Group, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl mówi o sytuacji alkoholi na rynku w Polsce, wyzwaniach dla grupy w Polsce i dla całej branży.

REKLAMA

Jaka jest sytuacja na rynku alkoholi w Polsce?

 Po trudnym pierwszym kwartale 2015 r. w wyniku zaistniałego zaburzenia rynkowego po 15-proc. podwyżce akcyzy w styczniu 2014 r. i okresie zmniejszania zapasów, sytuacja na polskim rynku wódki powoli się stabilizuje. Zaczynamy obserwować powrót do normalnych dla tego rynku wolumenów sprzedaży oraz wzorców zakupowych.

A największe wyzwania dla branży?

W pierwszym półroczu 2015 r., sprzedaż do sieci dyskontowych, której udział w całkowitej sprzedaży Stock Spirits nie jest tak duży jak w przypadku naszych największych konkurentów, zyskał na znaczeniu w porównaniu do tradycyjnych i nowoczesnych form handlu. To wywarło negatywny wpływ na naszą sprzedaż.

Pomimo to walczymy o rynek i już widzimy, że nasz udział w nim rośnie. Ponadto dobrze przyjęte zostały nasze nowe opakowania premium, jak też produkty, które niedawno wprowadziliśmy do sprzedaży.

Rynek wódki stabilizuje się czy spada?

Prawdą jest, że sprzedaż na rynku wódki w ujęciu ilościowym spadła o 2,7 proc. w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 r. Dynamika tego spadku jest jednak mniejsza niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Dodatkowo, w ujęciu wartościowym sprzedaż detaliczna wzrosła o 0,8 proc.

Udział rynkowy Stock Spirits znów zaczął w drugim kwartale rosnąć, a zamówienia klientów w lipcu 2015 r. były o 11 proc. wyższe niż w czerwcu 2015 roku.

A jak wygląda sytuacja Stock Spirits Group w Polsce?

Po trudnej pierwszej połowie roku, zaczynamy odbudowywać silną pozycję naszej firmy. Wierzymy, że druga połowa roku będzie lepsza, zachowujemy ostrożny optymizm.

Od Świąt Wielkanocnych obserwujemy powrót do bardziej normalnych wzorców zakupowych. Nie spodziewamy się, aby proces redukcji zapasów był kontynuowany. Mieliśmy dobry początek trzeciego kwartału i oczekujemy, że duże inwestycje w rozwój nowych produktów będą przynosić pożądane owoce.

Jakie firma ma teraz plany?

Nadal inwestujemy w nasze kluczowe produkty takie jak ŻOŁĄDKOWA de Luxe i ŻOŁĄDKOWA Gorzka poprzez unowocześnienie opakowań oraz nową kampanię marketingową.

W pierwszym kwartale 2015 r. wprowadziliśmy w Polsce cztery nowe produkty, w tym ŻOŁĄDKOWĄ Gorzką z Figą, wódkę premium Amundsen Expedition oraz Lubelskie Lufki. Spodziewamy się, że w samym trzecim kwartale 2015 r. wprowadzimy kolejnych 14 produktów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH