Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Robert Ogór, prezes Ambry - duży wywiad

Cała idea strategii Grupy Ambra polega na tym, że na rosnącym rynku wina obstawiamy wszystkie znaczące kanały dystrybucji, w których Polacy będą dokonywali zakupów - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes producenta i dystrybutora win spółki Ambra.

Robert Ogór, prezes Ambry - duży wywiad
Robert Ogór, prezes Ambry
Jakie są perspektywy wyników finansowych Grupy w roku obrotowym 2012/2013?

Rok obrotowy Ambry rozpoczyna się 1 lipca i kończy 30 czerwca, co oznacza, że niedługo rok obrotowy się zakończy. Będzie to rok, w którym udało nam się podwyższyć marże osiągane na rynku pomimo rosnących cen surowców, dzięki polityce cenowej zorientowanej na wzrost wartości naszych marek.

Rosnące marże w połączeniu ze stabilnymi kosztami, które rok do roku będą na tym samym poziomie lub nawet nieco niższe spowodują, że nasze zyski operacyjne będą na koniec czerwca również na wyższym poziomie niż w roku ubiegłym. Na poziomie netto także oczekujemy poprawy.

A co z dywidendą, jaka będzie rekomendacja zarządu?

Od wielu lat wypłacamy regularnie dywidendę i również możemy to potwierdzić w odniesieniu do walnego zgromadzenia, które odbędzie się jesienią. Dywidenda będzie nie niższa niż ubiegłoroczna.

Jakie są plany i strategia Ambry na najbliższe 3-5 lat?

Jeśli chodzi o plany na przyszłość i strategię, to działamy na największym rynku spożywczym w Polsce, czyli rynku alkoholowym. Wydatki na alkohol w Polsce to 26 mld zł rocznie i w tych wydatkach rynek win gronowych, który od 10 lat nieustannie rośnie, stanowi w dalszym ciągu jedynie niewiele ponad 7 proc. udziału.

Na rosnącym rynku wina Ambra zajmuje od lat pozycję zdecydowanego lidera i zamierzamy powiększać nasze przewagi. Jesteśmy liderem we wszystkich kanałach dystrybucji, nie tylko poprzez nasze główne marki w handlu spożywczym, ale również poprzez markę Centrum Wina, największego dostawcy wina do rynku restauracji, a poprzez naszą sieć sklepów wiodącym detalistą specjalistycznym.

Mamy ponad 22 proc. rynku wina i myślę, że istnieją realne szanse, żeby nasz udział na przestrzeni najbliższych trzech lat osiągnął poziom 25 proc., co wraz ze stale rosnącym rynkiem spowoduje jeszcze oczywiście wzrost przychodów naszej grupy. Przy stabilnych kosztach powinno się to też przełożyć na rosnące zyski i wartość spółki.

Nadal bardzo niski poziom konsumpcji na głowę oraz niski udział w wydatkach na alkohol połączony z bardzo silnymi trendami społecznymi promującymi wino, takimi jak wzrost edukacji, wzrost dochodów, czy rosnąca rola kobiet również jako konsumentek - to wszystko są silne trendy, które cały czas powodują przechodzenie konsumentów z wódki i piwa do wina.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Robert Ogór RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Centrum Wina RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    wina RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Franko(L) 2013-06-25 18:35:38
    Największe marki w Polsce - Fresco - alkoholizowany produkt z odpadów owocowych HAAHHAHAHAHAAHA, Wolę WARWIN EL SOL - importowany ściek, który lany jest w różne butelki. ŻENADA. OKĘCIE było lepsze

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.131.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.