Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Rosną wyzwania logistyczne w przedświątecznych dostawach alkoholi

Chociaż produkcja niektórych alkoholi w Polsce spadła w pierwszej połowie 2019 roku w porównaniu do 2018 r. (piwa ok. -5 proc., czy win owocowych ok. -0,5 proc.), to jego spożycie rośnie, zwłaszcza alkoholi mocnych (ok. 6,7 proc.) oraz win (ok. 5 proc.), w tym najszybciej wina musującego. To z kolei generuje coraz większe i bardziej wyrafinowane potrzeby w zakresie organizacji dostaw tych alkoholi i nowe wyzwania dla operatorów logistycznych specjalizujących się w obsłudze rynku „bevarage”. Szczególnie dotyczy to okresu przedświątecznego – ocenia Maciej Zielonka, Operations and Customer Service Supervisor, JF Hillebrand Poland.

Rosną wyzwania logistyczne w przedświątecznych dostawach alkoholi
Maciej Zielonka, Operations and Customer Service Supervisor, JF Hillebrand Poland fot. materiały prasowe

Wskazuje, że wzrost liczby zamówień wyraźnie jest widoczny już we wrześniu, kiedy w innych branżach trwają jeszcze ostatnie przygotowania do okresu wzmożonego ruchu towarowego. W tym czasie, na rynku alkoholi rozpoczął się on już na dobre.

- Co to oznacza? W przypadku transportów realizowanych drogą morską należy dużo wcześniej „bukować” miejsce na statkach, a klienci chcąc uzupełnić stany magazynowe na czas muszą również mieć tego świadomość. Na przykład w imporcie, najwięcej w okresie przedświątecznym realizuje się dostaw wina i to ze wszystkich stron świata, natomiast alkohole mocne takie jak tequila, rum, whisky czy bourbon, cieszą się mniejszą popularnością, wprost odwrotnie do statystyk spożycia podawanych przez GUS, które głównie podbijane są przez spożycie wódek – mówi Maciej Zielonka z JF Hillebrand Poland.  

I wskazuje, że nieco inna sytuacja jest w eksporcie, gdzie zaobserwować można zwiększone zainteresowanie polskimi markami piwa i wódki.

- Przed świętami zapotrzebowanie na te alkohole idzie mocno w górę, a kraje do których realizowane są ich wysyłki znajdują się nawet w najbardziej odległych miejscach świata (np. Kolumbia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny). Wymagania klientów w zakresie organizacji dostaw również rosną w tym czasie i są coraz bardziej zindywidualizowane. Dla operatora logistycznego to spore wyzwanie, zwłaszcza jeśli chodzi o drogie trunki, które wymagają nie tylko dużej ostrożności, ale też i zapewnienia odpowiednich warunków w transporcie – podkreśla Maciej Zielonka.

- Trzeba mieć szereg propozycji na optymalizację procesów i różne rozwiązania. Na przykład jednym z nich jest VinLiner, czyli folia termiczna, którą zabezpiecza się pojedyncze palety lub całe partie towaru, aby utrzymać stałą temperaturę wewnątrz kontenerów morskich, jako alternatywa dla dosyć drogich kontenerów chłodniczych - dodaje.

I zaznacza, że o ile przy eksporcie, operator logistyczny ma wpływ na cały proces transportowy, o tyle w imporcie odpowiedzialność leży po stronie wysyłającego towar i tutaj mogą pojawić się problemy, które w efekcie wpłyną na opóźnienia w dostawie.

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    logistyka alkoholi RSS ALERT    /    JF Hillebrand RSS ALERT    /    Maciej Zielonka RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    wino RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.