Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Rośnie globalna sprzedaż Grupy Heineken, ale spada w Europie Śr.-Wsch.

Przychody Heinekena wzrosły w I kwartale br. o 3,4 proc. Sprzedaż ilościowa organicznie wzrosła o 1,3 proc., co - zdaniem grupy - odzwierciedla inwestycje, jakie poniesiono na takich rynkach, jak Afryka, Bliski Wschód czy Europa Zach.

Rośnie globalna sprzedaż Grupy Heineken, ale spada w Europie Śr.-Wsch.
Skonsolidowane przychody Heineken N.V. wyniosły 4,038 mld euro

Skonsolidowane przychody Heineken N.V. wyniosły 4,038 mld euro. Oznacza to całkowity spadek o 2,6 proc., ale organiczny wzrost o 3,4 proc. Przychody z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, do którego należy Polska, wyniosły 562 mln euro - a to jest 2,4-proc. spadek organiczny i 8-proc. - totalny.

Wolumenowa skonsolidowana sprzedaż Heinekena wyniosła w I kwartale 38,2 mln hl. To oznacza 1,1-proc. wzrost sprzedaży całkowitej oraz 1,5-proc. - organicznej. Sprzedaż ilościowa w regionie Europy Śr.-Wsc. spadła o 5,8 proc. w wymiarze totalnym oraz o 5,8 proc. organicznie i wyniosła 8 mln hl.

Jak tłumaczy spółka, spadek wolumenowej sprzedaży w Rosji, Polsce, Rumunii i Czechach został tylko częściowo zrekompensowany przez wzrost wolumenu w Grecji, Słowacji, Chorwacji, Niemczech i Serbii. Spadki w Polsce tłumaczone są bliskością I kwartału z terminem świąt Wielkanocy oraz utrzymującym się słabym nastrojom konsumenckim oraz konkurencyjnym środowiskiem.

Zysk netto Heinekena w I kwartale wyniósł 143 mln euro w porównaniu z 227 mln euro rok temu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Heineken RSS ALERT    /    sprzedaż piwa RSS ALERT    /    wyniki Heinekena RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • piwosz 2014-04-25 14:46:48
    Nie ma się co dziwić ludzie dość już mają koncernowej breji. Osobiście nie wypiłem innego piwa niż z malutkiego lokalnego browaru ok ładnych kilku lat.
  • były piwosz 2014-04-28 17:03:49
    Też nie tęsknię za przemysłówką. Kiedyś było \"Żywiec is best, f .. q the rest\", a teraz... To se ne vrati...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.